شناسهٔ خبر: 173376 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

پل سابله در محور اهواز - چذابه به بهره‌برداری رسید

پل سابله معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تکمیل و بهره‌برداری از پل سابله در محور اهواز _ چذابه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رحمان بهرامی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه محور اهواز سوسنگرد چذابه (محور طریق الحسین) یکی از محورهای مهم و استراتژیک استان در خصوص حمل کالا از طریق پایانه چذابه و جابه‌جایی زوار اربعین و کاروان‌های راهیان نور است، اظهار کرد: طول کل این محور ۱۱۵ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۹۵ درصد آن چهارخطه و زیر بار ترافیک رفته است.

وی از تکمیل و بهره‌برداری پل سابله در این محور به طول ۴۰ متر خبر داد و افزود: راه‌های دو طرف این پل به طول یک هزار و ۴۰۰ متر آسفالت و به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

بهرامی ادامه داد: همچنین پل حمیدیه پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد و در حال انتقال و نصب شاه‌تیرها در محل پل هستیم. این پل طبق زمان‌بندی انجام شده تا آخر مردادماه ۱۴۰۳ به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: همچنین پل کمربندی سوسنگرد دارای پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی است و تا اربعین سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی اظهار کرد: پل بستان نیز با تامین زمین و تحویل آن به پیمانکار، عملیات اجرایی آن شروع شده است و طبق زمانبندی انجام شده تا اربعین ۱۴۰۴ زیر بار ترافیک خواهد رفت.

بهرامی از ۱۰ پروژه فعال در این محور خبر داد و گفت: اکثر این پروژه‌ها از محور بستان به سمت چذابه است و طبق تعهدات تعریف شده تا انتهای ماه جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.