شناسهٔ خبر: 173377 - سرویس جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری اعلام کرد؛

خدمات‌رسانی حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ۸ میلیون مسافر در بازه زمانی یک‌ماهه

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در بازه زمانی کمتر از یک ماه و در جریان سفرهای ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر به عتبات‌عالیات و مشهد مقدس، حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به حدود هشت میلیون مسافر خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نشست هماهنگی اجرایی خادمین حمل‌ونقل اربعین حسینی، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد جابه‌جایی بار، مسافر و ترانزیت کالا از طریق شبکه راه‌های کشور و در سایه تعامل فعالان خستگی‌ناپذیر حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود.

وی از فعالان این عرصه به‌عنوان بازوان اجرایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یاد کرد و ضمن تقدیر از آنها به‌رغم مشکلاتی که در حوزه کاری خود دارند، گفت: در ایام سفرهای اربعین نیز باید با محوریت هم‌افزایی و هم‌فکری، همه تلاش خود را برای ارائه خدمات شایسته به زائران به کار گیریم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به تصمیم ستاد مرکزی اربعین مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی کرایه‌ها اشاره کرد و گفت: اقدامات مناسبی در راستای تقویت زیرساخت‌ها در پایانه‌ها و محورهای منتهی به مرزهای اربعینی صورت‌گرفته است.

امانی عنوان کرد: در این راستا علاوه بر اصلاح نقاط حادثه‌خیز، عبور از گره‌های ترافیکی و کاهش زمان معطلی رانندگان، اقدامات دیگری مانند ایجاد ۱۵ هزار مترمربع سایبان، مه‌پاش و تونل‌های سرد در پایانه‌های مرزی منتهی به کشور عراق انجام شده است.

وی با اشاره به تکمیل پایانه برکت در مرز مهران، افزود: افزایش خوابگاه‌های رانندگان، توسعه سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و آب‌سردکن‌ها از دیگر اقداماتی است که به‌منظور افزایش رفاه و رضایت مسافران و رانندگان در پایانه‌های مرزی رقم خورده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به انجام مذاکرات و رایزنی‌ها با دولت عراق به‌منظور تردد زائران کشورهای همسایه از مرزهای ایران، تصریح کرد: در بازه زمانی کمتر از یک ماه و در جریان سفرهای زائران در ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر به عتبات‌ عالیات و مشهد مقدس، بایستی سازوکارها و برنامه‌ریزی‌ها به‌منظور قریب به هشت میلیون مسافر انجام شود.

امانی افزود: با وجود کمبود ناوگان، آمارها از افزایش قریب به ۱۴ درصدی جابه‌جایی مسافران طی سال گذشته خبر می‌دهد.

شایان‌ذکر است در این نشست که در آستانه آغاز سفرهای اربعین حسینی و باهدف هم‌افزایی و هماهنگی لازم بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رؤسا و نمایندگان اصناف و تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد، تعدادی از رؤسای اصناف این بخش نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها، پیشنهادها و دغدغه‌های حوزه خود را مطرح کردند.