شناسهٔ خبر: 173389 - سرویس استان‌ها

رزمایش تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت پایلوت در ۴ شهر استان زنجان برگزار شد

بافت فرسوده هرمزگان رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: امروز رزمایش گروه‌های جهادی برای تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت پایلوت در چهار شهر زنجان، ابهر، قیدار و خرمدره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، علی عباسی روز دوشنبه در حاشیه آغاز رزمایش استانی تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در محله اصغریه به عنوان «محله هدف بازآفرینی شهر زنجان» در جمع خبرنگاران گفت: امروز رزمایش گروه‌های جهادی برای «تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری» به صورت پایلوت در چهار شهر زنجان، ابهر، قیدار و خرمدره با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان و گروه های جهادی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این رزمایش با همکاری بسیج سازندگی استان به صورت استانی برگزار شد،اظهار کرد: این رزمایش در راستای کمک به نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و آگاهی بخشی به ساکنین محلات هدف بازآفرینی شهری با همکاری بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی برگزار می شود.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ،گفت: محلات واقع در برنامه‌های بازگشایی و همچنین در خطر بلایای طبیعی در اولویت استفاده از ظرفیت طرح «کلید به کلید» هستند.

عباسی،با بیان اینکه اطلاع‌رسانی از تسهیلات اعطایی بانک‌ها، تخفیفات شهرداری و تخفیفات نظام مهندسی از جمله اهداف برگزاری رزمایش است که گروه های جهادی مردم را توجیه خواهند کرد،تاکید کرد: همچنین در این رزمایش ضوابط تشویقی ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده از جمله ابلاغ یک طبقه تشویقی تشریح و تبیین خواهد شد.