شناسهٔ خبر: 173398 - سرویس استان‌ها

تردد بیش از ۲۲ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان تهران

مرکز مدیریت راههای استان تهران رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: از ابتدا تا انتهای تیرماه ۲۲ میلیون و ۳۳۷ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان تهران؛ حسن قدردان رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، اظهار کرد: از یکم تیرماه امسال تا پایان این ماه ۲۲ میلیون ۳۳۷ هزار و ۶۱ تردد در کلیه محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است که نسبت به ماه گذشته ٠. ۷ درصد کاهش اما نسبت به ماه مشابه در سال ۱۴٠۲ با افزایشی در حدود ۳.۴درصد روبرو بوده‌ایم.

وی افزود: از این تعداد بیش از ۵۶ میلیون و ۲۲ هزار و ۷۸۴ هزار تردد مربوط به خودروهای سبک و ۲ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۹۵۷ تردد مربوط به خودروهای سنگین بوده است.

قدردان تصریح کرد: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی ۷۲۰ هزار و ۵۵٠ وسیله نقلیه بوده حدود ۸دصد آنها وسایل نقلیه سنگین بوده است. همچنین پرترددترین محور استان محور، آزادراه تهران-کرج با ثبت روزانه بیش از ۲۴۲ هزار تردد در مجموع رفت و برگشت بوده و که در مقایسه با سال گذشته در حدود ۲درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اضافه کرد: که بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده محورهای دارای بیشترین تخلف ثبت شده به ترتیب عبارت‌اند از آزادراه تهران-کرج، فیروزکوه- تهران (ارجمند-امین آباد) و شریف آباد-گرمسار هستند و عمده تخلف ثبت شده تجاوز از سرعت مجاز تا ۳٠ کیلومتر بر ساعت است.

مرکز مدیریت راه‌های استان ضمن دعوت رانندگان و کاربران جاده‌ای به رعایت قوانین، توصیه می‌نماید پیش از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری از طریق اپلیکیشن، سایت، تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۱۴۱ ارتباط گرفته و از اطلاعات مفید مندرج در آن استفاده کنند.