شناسهٔ خبر: 173410 - سرویس استان‌ها

زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین در مریوان فراهم است

راهسازی کردستان سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مریوان گفت: اقدامات زیرساختی لازم برای آماده سازی جاده‌ها و پارکینگ‌های این شهرستان جهت تسهیل تردد زائران اربعین انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) کمال ایزدی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مریوان اظهار کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های اربعین، آماده‌سازی هفت پارکینگ در شهرستان مریوان به این اداره واگذار شد که تسطیح و رگلاژ آن به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه این هفت پارکینگ با مساحت ۲۱۹ هزار و ۶۷۰ متر مربع، ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار و ۶۰۰ خودرو را دارد، گفت: در راستای ایجاد زیرساخت‌ها، شن ریزی، تسطیح و تراکم محل استقرار بیمارستان سیار و موکب‌های داخل پایانه مرز به مساحت ۶ هزار متر مربع نیز انجام شده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مریوان به انجام ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای سروآباد-مریوان- مرز باشماق اشاره کرد و افزود: ۴۰۰ تابلو و علایم در این محورها احداث و ۲۵۰ تابلو نیز تعمیر و بازسازی شد.

ایزدی با اشاره به تعریض مسیر جاده مریوان - مرز باشماق و احداث باند کندرو به طول ۱.۳ کیلومتر، گفت: ایمن سازی چهار تقاطع و ۲ قوس خطرناک، شانه سازی و ایجاد هره خاکی در محورهای اصلی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تسهیل تردد زائران است.