شناسهٔ خبر: 173416 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

ساماندهی موکب‌های بین راهی، کاهش تصادفات جاده‌ای در سفر اربعین را به دنبال دارد

راهداری زنجان نشست مشترک تسهیل در سفرهای اربعین با سرمایه‌گذاران مجتمع‌های خدمات رفاهی سطح استان با رویکرد ساماندهی موکب‌های بین‌راهی به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، اصغر اسماعیلی، مدیرکل این اداره در جلسه هماهنگی با مدیران مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی با اشاره به این مطلب که احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی از جمله اقداماتی است که در راستای ارتقای ایمنی جاده‌های استان در حال انجام است، اظهار کرد: با توجه به ایام اربعین حسینی علیه السلام، کمیته‌های ویژه نظارت از سوی ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های تابعه تشکیل و سیر مراحل مربوط به بازدید از مجتمع‌های مذکور و نظارت بر عملکرد سرمایه‌گذاران این مجتمع‌ها در حال انجام است.

وی با عنوان این مطلب که هدف از این نشست، ساماندهی موکب‌ها در مجتمع‌های بین‌راهی است، افزود: با ساماندهی ظرفیت به وجود آمده سعی داریم شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در پیک سفر اربعین باشیم.

اسماعیلی همچنین با تاکید بر اینکه در این ایام کشیک‌های راهداری آماده به کار هستند و مسافران از بابت تعطیلی برخی روزها نگران نباشند، افزود: چرا که نیروهای راهداری به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی هستند.

وی افزود: ساختار مناسب فضاهای مختلف مجتمع و رعایت الزامات بهداشتی دو مقوله مهم در خدمات‌دهی موثر مجتمع‌ها بشمار می‌رود که موارد مورد انتظار در تمام ایام سال به‌ویژه روزهای پیک ترافیکی و ایام اربعین است.

اسماعیلی گفت: کار نظارت بر سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، اتاق مادر کودک مجتمع‌ها به صورت مستمر تا پایان اربعین انجام می‌شود و در تلاش هستیم به سهم خود در ایام اربعین خدمات و شرایط مناسبی را برای تردد زوار عتبات عالیات فراهم کنیم.

در این نشست سرمایه‌گذاران مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی نیز ضمن استقبال از برنامه‌های مورد نظر، مشکلات خود را برای ارتقای ارائه خدمات مطلوب در این ایام مطرح نموده و به تبادل نظر در خصوص ارتقای کیفی خدمات مجتمع‌های بین راهی پرداختند.