شناسهٔ خبر: 173423 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد؛

آمادگی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای ۴۰۰۰ پرواز در ایام اربعین

سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تمهیدات شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای ایام ویژه اربعین حسینی را تشریح کرد و گفت: بالغ بر ۸۲ درصد پروازهای اربعین از ترمینال سلام انجام می‌شود و برای ۴ هزار پرواز آمادگی وجود دارد.

سعید چلندری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای عملیات اربعین ۱۴۰۳ اظهار کرد: بالغ بر ۸۲ درصد پروازهای ویژه اربعین در فرودگاه امام(ره) انجام می‌شود.

وی افزود: در اربعین سال گذشته ۲۹۷۴ پرواز در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) انجام شد و امسال برای انجام ۴ هزار پرواز آمادگی وجود دارد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه عملیات اربعین امسال هم‌زمان با سالگرد تدفین شهید دفاع مقدس در ترمینال سلام با حضور مسئولان لشکری و کشوری آغاز می‌شود، گفت: ۲۵ موکب برای پذیرایی از زائران برپا شده است.

چلندری افزود: اتوبوس‌های لازم برای جابه‌جایی زائران از فرودگاه امام(ره) به ایستگاه مترو شاهد و میدان آزادی مستقر شده اند و بالغ بر ۱۲۰۰۰ محل توقف رایگان خودرو برای خودروهای شخصی مشخص شده است.

وی در ادامه از اعلام آمادگی ۱۶ شرکت هواپیمایی برای انجام پروازهای اربعین حسینی خبر داد و گفت: برنامه ریزی پروازی این شرکت‌ها نیز انجام شده است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به درخواست‌های پروازهای اربعین و هم‌زمان با سایر پروازهای؛ روزانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ پرواز در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شود که ۵۰ درصد آن به پروازهای عتبات اختصاص دارد.

توزیع دینار و ارز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

چلندری با اشاره به برنامه توزیع ارز در فرودگاه امام اظهار کرد: هم اکنون دینار و ارز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) توزیع می‌شود و اشخاصی که در سامانه مربوطه ثبت نامه انجام داده‌اند می‌توانند ارز خود را در باجه مستقر در شهر فرودگاهی امام دریافت کنند.

وی تاکید کرد: زائران ایرانی باتوجه به سخت‌گیری فرودگاه‌های بغداد و نجف حتماً بلیت رفت و برگشت تهیه کنند زیرا اجازه ورود به این دو فرودگاه بدون داشتن بلیت برگشت به مسافران و زائران داده نمی‌شود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) یادآور شد: هفته آینده به همراه معاونان وزیر سفری به کشور عراق در پیش داریم تا علاوه بر نهایی کردن تعداد پروازها، تسهیلاتی برای زائران توان‌خواه فراهم کنیم تا هزینه‌ای از این بابت بر این دسته از زائران تحمیل نشود.