شناسهٔ خبر: 173436 - سرویس استان‌ها

۱۹ دستگاه ناوگان راهداری از قزوین به مرکز مهران اعزام می‌شود

ارسال ماشین‌آلات به مرز اربعین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در آستانه آغاز طرح اربعین، ۱۹ دستگاه ناوگان ماشین‌آلات راهداری این اداره کل برای خدمت‌رسانی به زائران حرم حضرت امام حسین علیه السلام به پایانه مرزی مهران در استان ایلام ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت: ۱۹دستگاه ناوگان ماشین‌آلات راهداری استان قزوین شامل ۸دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس، ۱۰ دستگاه کامیون مسقف و یک دستگاه لودر از ۲۴ مرداد به پایانه مرزی برکت ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین در مرز مهران، حدود ۵۰ تن از کارکنان این اداره کل نیز به این منطقه اعزام و کار هدایت و راهنمایی زائران استان قزوین را بر عهده خواهند داشت.

حق‌لطفی ادامه داد: در ایام اجرای طرح اربعین ۹۰دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان قزوین برای جابه جایی زائران حرم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام آماده شده‌اند.

وی گفت: دفتر کمیته مردمی ستاد اربعین در پایانه مرکزی مسافربری قزوین مستقر شده و ثبت نام از زائران را برای پیش خرید بلیت سفرها آغاز کرده است.

به گفته حق‌لطفی در این ایام به منظور کنترل سلامت فنی و احراز آمادگی ناوگان مسافربری که جابه‌جایی زائران اربعین را بر عهده خواهند داشت نظارت بر عملکرد ناوگان و شرکت‌ها با همکاری پلیس راه تشدید خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زائران نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی شرکت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی، موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و یا مراجعه حضوری به محل نمایندگی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه مسافربری سراسر کشور منعکس کنند.

حق‌لطفی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، تمام توان خود را برای جابه جایی زائران در مسیر رفت و برگشت تا بازگشت آخرین زائران ادامه خواهد داد، گفت: با توجه به اعزام مرحله به مرحله زائران به عتبات عالیات در طول ۲۰ روز و متعاقب آن بازگشت یکباره آنها در ۳ روز، احتمال کمبود ناوگان و به تبع آن تاخیر در بازگشت تا ۶ساعت در پایانه مسافربری برکت در اربعین و دو روز بعد از آن وجود دارد از این رو به زائران توصیه می‌شود سفر خود را مدیریت کرده و تاریخ بازگشت را به روز اربعین و پس از آن به تاخیر نیندازند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در آستانه شروع طرح اربعین، به منظور ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها در مسیرهای حرکت کاروان‌های اربعین نواقص راه‌های استان از نظر خط‌کشی، چاله پرکنی، روشنایی و نصب تابلو و علائم توسط تیم‌های راهداری اصلاح می‌شود.