شناسهٔ خبر: 173440 - سرویس استان‌ها

آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس ویژه اربعین‌ / نرخ حمل‌ونقل زائران به پایانه‌های مرزی اعلام شد

آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس ویژه اربعین‌ / نرخ حمل‌ونقل زائران به پایانه‌های مرزی اعلام شد. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بلیت اتوبوس برای هر نفر در اتوبوس ۲۵ نفره تا مرز مهران ۹۶۶هزار تومان، در اتوبوس ۳۲ نفره ۸۰۵ هزار تومان و در اتوبوس ۴۴ نفره تا ۵۷۵ هزار تومان و ۴۴نفره وی ای پی ۸۷۰ هزارتومان اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال وبختیاری) روح الله غلامی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طرح ویژه اربعین از ششم مرداد ماه آغاز شد و تا ۹ شهریور ماه ادامه دارد که در این بازه زمانی نرخ بلیت های اتوبوس بر اساس آنچه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تعیین کرده است، محاسبه و پس از آن قیمت ها به حالت اولیه باز می‌گردد.

وی افزود: نرخ بلیت اتوبوس برای هر نفر در اتوبوس ۲۵ نفره تا مرز مهران ۹۶۶هزار تومان، در اتوبوس ۳۲ نفره ۸۰۵ هزار تومان و در اتوبوس ۴۴ نفره تا ۵۷۵ هزار تومان و اتوبوس ۴۴نفره وی ای پی ۸۷۰ هزارتومان اعلام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین نرخ بلیت اتوبوس شهرکرد تا شلمچه نیز برای هر نفر در اتوبوس ۲۵ نفره ۹۵۲ هزار تومان و اتوبوس ۳۲ نفره ۷۹۳هزار تومان، برای هر نفر در اتوبوس ۴۴ نفره ۵۶۶ هزار تومان و اتوبوس ۴۴نفره وی ای پی ۸۵۶ هزارتومان اعلام شده است.

وی تصریح کرد: زائرین در صورت مشاهده مغایرت نرخ تعیین شده مصوب با نرخ‌هایی که از آنان دریافت می‌شود، می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و کد پیگیری دریافت کنند تا به شکایت آنان رسیدگی شود. ضمن اینکه در داخل اتوبوس ها نیز با نصب تابلوهای ویژه، راه های ارتباطی با سامانه مرکز مدیریت راه ها، مسئولین راهداری و همچنین نحوه انتقاد و یا اعتراض، اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری ضمن درخواست از زائران جهت برنامه‌ریزی برای سفر به صورت گروهی و همچنین ایاب‌وذهاب به مرزها با وسایل نقلیه شخصی، تأکید کرد: با توجه به اینکه حدود ۱۳۵ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل‌ونقل استان چهارمحال و بختیاری در مرزها خدمت‌رسانی می‌کنند، خدمت‌رسانی در بازه زمانی طرح اربعین در سایر خطوط کشور محدود می‌شود؛ لذا پیشنهاد می‌شود افراد سفرهای غیرضروری خود را در این ایام به تعویق بیندازند.