شناسهٔ خبر: 173449 - سرویس استان‌ها

دستگیری سارقین تابلو و علایم جاده ای در لارستان

سارق در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات راهداری از قبیل تابلو، و علائم هشدار دهنده جاده ای و احتمال بروز حوادث رانندگی خطرساز، سه سارق در این خصوص دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات راهداری از قبیل تابلو، و علائم هشدار دهنده جاده ای و احتمال بروز حوادث رانندگی خطرساز، سه سارق در این خصوص دستگیر شدند.

رهام سلیمانی مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی لارستان در این خصوص اظهار کرد : اخیرا افراد متخلف شب هنگام با استفاده از یکسری تجهیزات اقدام به باز کردن یا کندن تابلوهای ایمنی کرده، غافل از اینکه وجود علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از آن دارد و نبود این علائم و دزدیده شدن آن‌ها بویژه در شب، تهدیدی جدی برای جان رانندگان و سرنشینان خودروها محسوب می‌شود.

وی افزود : اکیپ های راهداری در هفت شهرستان حوزه استحفاظی با انجام گشت های روزانه و شبانه در محورهای اصلی، فرعی و روستایی، وضعیت مسیر ها را رصد و در محورهای نیازمند نصب تابلو، نسبت به نصب تابلوهای مرتبط و مورد نیاز اقدام می کنند.

مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی لارستان گفت : این سه متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شدند.  

سلیمانی خاطر نشان کرد : در راستای افزایش ارتقای ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، در یک سال گذشته ۱۱۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی و ۲۴ هزار و ۵۰۰ عدد تابلوهای اخطاری و انتظامی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در راه‌های اصلی و فرعی و روستایی تعمیر و نصب شده است.