شناسهٔ خبر: 173472 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبرداد:

اضافه شدن یک دستگاه ریچ استاکر ۴۵ تنی به توان عملیاتی و لجستیکی مجتمع بندری انزلی

ریچ استاکر معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از تعمیرات اساسی ریچ استاکر ۴۵ تنی به منظور افزایش توان عملیاتی و لجستیکی در مجتمع بندری انزلی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، بهرام زراعت طلب با بیان اینکه ریچ استاکر از جمله تجهیزات بسیار کاربردی جهت عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر می باشد، اظهار کرد: به منظور افزایش توان عملیاتی و لجستیکی مجتمع بندری انزلی و افزایش میزان آماده بکاری تجهیزات بندری و با توجه به قدمت آن، تعمیرات اساسی ریچ استاکر مذکور انجام شد.

وی افزود: این ریچ استاکر دارای ظرفیت ۴۵ تنی بوده و از بندر شهید رجایی استان هرمزگان به مجتمع بندری انزلی انتقال یافت و با استفاده از توان داخلی با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال مورد بازسازی و تعمیرات اساسی قرار گرفت.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بازسازی و انجام تعمیرات اساسی ریچ استاکر مذکور، خاطرنشان کرد: اسکراب و رنگ آمیزی بدنه تجهیز، تعمیرات اساسی سیستم هیدرولیک و گیربکس ها، بروز رسانی سیستم کنترل و تابلوهای برق، تعمیر اساسی موتور و مجموعه جک ها، نوسازی کابین اپراتوری و همچنین راه اندازی سیستم توزین و باربرداری از جمله اهم اقدامات انجام شده است.

زراعت طلب با اشاره به مزایای استفاده از حمل و نقل کانیتینری، تصریح کرد: سرعت بالا در تخلیه و بارگیری، افزایش حفظ ایمنی کالا، صرفه جویی در هزینه های بسته بندی، وقت و نیروی انسانی از جمله مزایای حمل و نقل کانتینری است.