شناسهٔ خبر: 173494 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

چهارخطه کردن محور خرم آباد_ سپیددشت از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است

راهسازی لرستان مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت:اجرای چهار خطه کردن محور خرم آباد _سپیددشت از برنامه ها و اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، بهزاد شاکرمی اظهار داشت: چهارخطه کردن محور خرم آباد_سپیددشت یکی از مطالبات اصلی و برنامه های وزارت راه و شهرسازی و این اداره کل در استان است که با جدیدت پیگیر تأمین منابع و رفع مشکلات برای شروع به کار آن هستیم.

وی با اشاره به طول ۸۳ کیلومتری محور خرم آباد_سپیددشت تصریح کرد: این محور در پهنه درجه یک گردشگری قرار دارد که با کارهای کارشناسی شده مشکلات آن در چهار علت اصلی خلاصه می شود.

شاکرمی اضافه کرد: عرض کم، عدم دید مناسب و داشتن پیچ و شیب های غیراستاندارد از مشکلات اصلی و خطرساز این محور هستند که شناسایی شده اند.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: ورودی این مسیر تا قبل از بخش ازنا سگوند حدود ۱۸ کیلومتر است که از این ۱۸ کیلومتر تقریباً ۱۶/۵ کیلومتر به صورت سه خطه اجرا شده است.

شاکرمی به موانع و علل تاخیر در اجرای چهار خطه کردن این محور اشاره و بیان داشت: بزرگترین مشکل در اجرای این پروژه داشتن معارضین است که تاکنون با وجود تهیه طرح هنوز به چهارخطه تبدیل نشده است.

این مقام مسئول به نیاز هزار میلیاردی این پروژه گریزی زد و گفت: طرح چهارخطه کردن محور خرم آباد_سپیددست انجام و برای شروع به کار حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به تخصیص نقدی اعتبار به این پروژه، توضیح داد: زمین های موجود در این مسیر همگی حاصلخیز؛ درجه یک و مرغوب هستند و قیمت بالای این زمین ها اجرای طرح را به تعویق انداخته است.

وی گفت: با مکاتبات و رایزنی های صورت گرفته با وزارتخانه و نمایندگان ۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای این طرح گرفته ایم که برای دریافت اعتبارات بیشتر باید یک مطالبه و همراهی عمومی شکل بگیرد.

شاکرمی به اقدامات حوزه راهداری در این محور هم اشاره و خاطرنشان کرد: ایمن سازی؛ زدن تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خط کشی مدام این محور هر چند ماه یکبار انجام گرفته است.