شناسهٔ خبر: 173496 - سرویس استان‌ها

پیام تبریک مدیرکل راه وشهرسازی گیلان به مناسبت روز خبرنگار

راه وشهرسازی مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در پیامی ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به اهالی رسانه و فعالان عرصه ارتباطات تبریک وتهنیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)، متن پیام بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ
   قسم خوردن خداوند بر" قلم " و هر آنچه قلم می نگارد و نامگذاری یک سوره به نام " قلم" نشان از ارزش والای نوشتن و نگارش دارد؛ خبرنگاران از دیرباز در رسالتی استثنایی و تکریم برانگیز، به عنوان وجدان بیدار و ذهن آگاه جامعه، ایفاگر نقشی ماندگار و تاریخ ساز بوده اند.
هفدهم مرداد که به مناسبت یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ،"روز خبرنگار" نامیده شده است، یادآور مجاهدتهای زنان و مردانی حقیقت طلب است که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده اند.
خبرنگار یک واژه نیست بلکه یک مسئولیت و تعهد خالصانه در قبال روشنگری افکار عمومی جامعه است و این جایگاه همواره شایسته احترام و تقدیر است.
از اینرو فرصت را مغتنم شمرده و این روز شکوهمند را که برای یادآوری ایثار خبرنگاران و توجه‌دادن جامعه به تلاش‌های حیاتی و بدون توقف آن‌ها تعیین شده به صاحبان اندیشه و قلم و آزادگان عرصه اطلاع رسانی و خبرنگاران که درجهت اطلاع رسانی اخبار اداره کل راه وشهرسازی گیلان گام موثری برداشته اند، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
ازایزدمنان برای همه مجاهدان و تلاشگران این عرصه توفیق و تداوم سعادت، سرافرازی وسربلندی را در سایه عنایات حضرت ولی عصر(عج) و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خواستارم.
امید است با بهره گیری از آموزه های مکتب اسلامی و استعانت از انوار حضرت حق با تلاش و کوشش روز افزون در خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق باشند.