شناسهٔ خبر: 173498 - سرویس استان‌ها

تشریح عملکرد نهضت ملی مسکن گیلان توسط مدیرکل راه و شهرسازی

برنامه شهرما مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با حضور در برنامه زنده رادیو وتلویزیونی شهرما، عملکرد راه و شهرسازی گیلان را در حوزه نهضت ملی مسکن تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (گیلان)، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با حضور در برنامه زنده رادیو وتلویزیونی شهرما، عملکرد راه و شهرسازی گیلان را در حوزه مسکن ملی تشریح کرد و گفت: تاکنون ۱۲۳ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۸ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اجرای ۴۵۲۷۹ واحد از ابتدای اجرای قانون نهضت ملی مسکن در استان گیلان تصریح کرد: از این میزان ۱۲۸۷۱ واحد طرح حمایتی شهری به صورت انبوه ساز و گروه ساخت، ۵۷۸۴ واحد تسهیلات بازآفرینی شهری ،۳۸۸۶ واحد با استفاده از تسهیلات خودمالک شهری،۲۲۶۸۳ واحد با استفاده از تسهیلات خودمالک روستایی اجرا شده که مجموعاً ۵۸۹۴ واحد آن به اتمام رسیده است.

فلاحتگر کسری زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را بالغ بر ۹۷۷۱ واحد به مساحت ۱۲۰ هکتار عنوان کرد و گفت: برای رفع این کمبود با ۶ دستگاه و سازمان توافقات اولیه به میزان ۲۰۲ هکتار صورت پذیرفته است و در انتظار تایید نهایی از مراکز کشوری این سازمان ها است.

وی میزان ثبت نامی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را بالغ بر ۲۸۰۰ متقاضی عنوان کرد و گفت: درخواست ۱۳۰۰ متقاضی تایید نهایی شده و به ۶۶۴ خانوار در شهرهای تولم شهر، فومن، شفت، کیاشهر، منجیل، املش، رودسر و زیباکنار زمین تخصیص داده شده است.