شناسهٔ خبر: 173520 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد؛

به‌کارگیری تمامی امکانات راهداری همدان برای طرح اربعین حسینی

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان همدان از به‌کارگیری تمامی امکانات راهداری برای اجرای طرح اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: افزون بر ۲۲ میلیون تردد در طرح اربعین حسینی سال گذشته در محورهای استان همدان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۵ درصد افزایش ترددها را شاهد بودیم.

آهکی با اشاره به پیش بینی افزایش ترددها در طرح اربعین ۱۴۰۳ گفت: از تمامی امکانات راهداری برای تسهیل در تردد زوار در طرح اربعین حسینی و ارتقای ایمنی محورهای استان همدان استفاده می شود، که در همین راستا ۳۵۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین آلات راهداری،۴۳ مجتمع خدماتی رفاهی، ۲۵ باب راهدارخانه در ۵ هزار و ۶۶۶ کیلومتر راه به زائرین اربعین حسینی و مردم عزیز خدمت رسانی خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۱۲۰۰ کیلومتر خط کشی، ۱۳۵ کیلومتر روکش آسفالت، ۶۰۰۰ کیلومتر شانه سازی، رفع ۱۶ نقطه حادثه خیز، نصب ۴۵۰۰ عدد تابلو علائم، نصب و تعمیر ۲۰۰۰ شاخه گاردریل، نصب ۵ کیلومتر سیستم روشنایی و نیوجرسی، ساخت و پاکسازی ۱۰۰ مورد پارکینگ حاشیه جاده و ۹۵ مورد ترانشه برداری در سطح راههای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان همدان اجرا شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان تاکید کرد: زائران اربعین حسینی در هنگام بازگشت از مرزهای سه گانه کشور در اوج خستگی به استان همدان می رسند و تمهیدات لازم برای رفع این مشکل از جمله برپایی ۱۵۰ موکب و ۱۴۳ استراحتگاه در مسیر زوار پیش بینی شده است.