شناسهٔ خبر: 173577 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

مسیر زائران پیاده رضوی در محورهای خراسان شمالی ایمن سازی می شود

کمیسیون مسیر زائران پیاده رضوی در محورهای خراسان شمالی برای شرکت در مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر ایمن سازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک  و کمیسیون ایمنی راه ها گفت: ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان به منظور سفر ایمن زائران پیاده رضوی در دستور کار قرار دارد تا از حوادث جاده ای جلوگیری شود.

وی افزود: در این راستا مجتمع های خدماتی رفاهی برای ارائه خدمات به زائران پیاده آمادگی لازم را دارند و وضعیت نمازخانه های بین راهی و سرویس های بهداشتی بازدید می شوند.

این مسئول اظهار کرد: جانمایی محل استقرار موکب ها، نصب تابلوهای اطلاع رسانی برای مشخص کردن فاصله مجتمع های خدماتی رفاهی و نظافت این اماکن همچنین آشکارسازی مسیر حرکت از اقدامات دیگر برای ارائه خدمات بهتر به زائران پیاده رضوی است.

مهدی رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه تصریح کرد: راکبان موتورسیکلت بیشترین درصد متوفیان را شامل می شوند و برای بازدارندگی تخلفات رانندگی علاوه بر برخورد قهری پلیس، فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای روستاها و توزیع کلاه ایمنی ضروری است.

در این جلسه مصوبات جلسه قبلی کمیسیون ایمنی راه ها مورد بررسی قرار گرفت و آمار  مقایسه ای چهار ماهه تصادفات درون شهری و برون شهری از سوی پلیس راه و پلیس راهور و گزارش شرکت ساخت و توسعه در خصوص احداث باند دوم محور بجنورد _اسفراین ارائه شد.