شناسهٔ خبر: 17359 - سرویس ریلی

جعفری به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

پیش‌فروش ۴۰ هزار بلیت قطار در روز نخست/ كنترل محسوس و نامحسوس بازرسان در آژانس‌های مسافرتی/ عدم دريافت گزارش تخلف در پيش‌فروش بليت‌ها

مرتضی جعفری مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن از پیش فروش ۴۰ هزار بلیت قطار تا به این لحظه در محورهای آذربایجان –شمالغرب – شمال و قطارهای كمربندی این محورها خبر داد و گفت: برای نظارت بر نحوه فروش بلیت قطارها در آژانس مسافری بازرسانی به صورت محسوس و نامحسوس در آژانس‌ها حاضر خواهند شد تا نظارت کامل بر نحوه فروش بلیت‌ها صورت گیرد.

مرتضی جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از عصر روز ۵ بهمن‌ماه که فروش اینترنتی بلیت قطارهای مسیرهای محورهای آذربایجان –شمالغرب –شمال و قطارهای كمربندی این محورها آنها آغاز شد استقبال بسیار خوبی از این قطارها صورت گرفت و بلیت این قطارها به دو صورت اینترنتی و حضوری در آژانس ها به فروش رسید.

وی یادآور شد: کل ظرفیت موجود طرح نوروزی از  ۲۹۰ هزار صندلی در محورهای مذکور بوده که از ۲۵ اسفند ۹۴ به مدت ۲۰ روز تا ۱۵ فروردين ۹۵ است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن افزود: میزان پیش فروش اینترنتی انجام شده بلیت قطار از ساعت ۱۹ روز گذشته ۵ بهمن‌ماه تا به این لحظه  ۱۲ هزار و میزان فروش بلیت قطار از طریق آژانس‌ها که از صبح امروز آغاز شده٬ ۲۸ هزار مورد بوده است. مجموع فروش بلیت قطار در محورهای شمال-شمال غرب-آذربایجان و کمربندی آنها ۴۰ هزار بلیت بوده است.

وی اظهار کرد: متقاضیان خرید بلیت نوروزی چنانچه مشکلی برای خرید بلیت محورهای مختلف اطلاعاتی نیاز داشتند و یا در خصوص نحوه تهیه بلیت قطار با مشکل مواجه شدند٬ می‌توانند با شماره صدای مسافر راه آهن ۰۲۱۵۱۴۹ تماس حاصل فرمایند و به بیان مشکل خود بپردازند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن ادامه داد: برای نظارت بر نحوه فروش بلیت قطارها در آژانس مسافری بازرسانی به صورت محسوس و نامحسوس در آژانس‌ها حاضر خواهند شد تا نظارت کامل بر نحوه فروش بلیت‌ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: قطعا میزان فروش در روزهای آینده برای مسیرهای پرترافیک بیشتر خواهد بود و متقاضیان استقبال بیشتری از ارائه بلیت‌های نوروزی خواهند داشت بنابراین نظارت‌ها نیز تا روز ۸ بهمن‌ماه تشدید می‌شود. تا امروز هیچ گونه گزارش تخلفی گزارش نشده است.

جعفری درباره پشتیبانی فنی نحوه ارائه بلیت‌ها گفت: به دلیل اهمیت موضوع فروش بلیت قطارهای نوروزی در استان‌ها با شرکت‌های برق و مخابراتی هماهنگی‌‌های لازم برای پشتیبانی ویژه در ایام انجام شده ضمن آنکه نیروهای ویژه‌ای هم در راه‌آهن برای پشتیبانی فنی در نظر گرفته شده است.