شناسهٔ خبر: 173591 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تاکید کرد:

ضرورت ارتقای ایمنی راه‌های زنجان برای سفرهای اربعین حسینی

راهداری زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان بر ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها برای سفرهای اربعین حسینی تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان نشست بررسی وضعیت ایمنی راه‌های مواصلاتی، تصادفات حمل و نقل و سفرهای اربعین به ریاست مدیرکل و با حضور معاونان، روسای ستادی و شهرستان‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فرماندهان پاسگاه‌ها در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

اصغر اسماعیلی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در نشست مشترک با پلیس راه عنوان کرد: اقدامات و تدابیر ویژه‌ای برای ایمنی سفرهای زائرین در ایّام اربعین در دستور کار قرار گرفته و تردد ایمن زوار اربعین در اولویت اقدامات قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به وجود محدودیت‌های اعتباری نسبت به خط‌کشی محورها از جمله قیدار - کبودر آهنگ و زنجان _بیجار تاکید کرد و افزود: بهسازی و روکش آسفالت، نصب تابلوها و علائم اطلاعاتی، بروزرسانی سیستم‌های هوشمند در راستای ارتقای ایمنی زائران صورت گیرد.

اسماعیلی افزود: هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل برای تدارک اتوبوس‌ها، گشت‌های مشترک راهداری و پلیس‌راه، هماهنگی با مجتمع‌داران، تأمین سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه از دیگر اقدامات صورت‌ گرفته است.

وی گفت: سال قبل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان عملکرد خوبی در جابه‌جایی اربعین داشته است که امیدواریم امسال نیز برای رسیدن به این جایگاه، نهادها و ارگان‌های ذیربط همراهی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: آماده‌باش کامل اکیپ‌های راهداری در سطح استان، جانمایی برای استقرار اکیپ گشت‌های راهداری و پلیس راه و آمادگی راهدارخانه‌ها و بازرسی از مجتمع‌های خدمات رفاهی از دیگر اقداماتی است که در ایام پیک سفرهای اربعین انجام می‌شود.

گفتنی است در این جلسه گزارش آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی حوزه شهرستان‌های طارم، سلطانیه و ابهر با اولویت ایمنی، همچنین طرح موضوعات و مسائل مشترک بین پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توسط فرماندهان پاسگاه‌ها مطرح شد.