شناسهٔ خبر: 173600 - سرویس استان‌ها

توسعه بافت تاریخی ۳۳۲ هکتاری استان گلستان با تصویب بسته تشویقی

سید محمد حسینی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به وجود ۳۳۲ هکتار بافت تاریخ در استان گفت: با تصویب بسته های تشویقی بافت تاریخی در جلسه شورایعالی شهرسازی، شاهد توسعه بافت تاریخی استان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمد حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد:  یکی از مهم‌ ترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه بافت تاریخی، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است که اعتبارات ویژه‌ای برای این امر اختصاص یافته است.

وی افزود: بافت تاریخی یکی از مهمترین سرمایه های فرهنگی و اجتماعی کشور است که باید با دقت و حساسیت حفظ و احیا شود.

حسینی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای حفظ بافت تاریخی برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده که از جمله این برنامه‌ها ارائه تسهیلات مالی برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و آگاهی‌بخشی به مردم در مورد اهمیت حفظ بافت تاریخی است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: در پنجمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی، با هدف حمایت از رونق ‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی، به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این اقدام تاثیر مثبتی بر توسعه بافت تاریخی گلستان دارد، گفت: در استان گلستان مجموعاً ۳۳۲ هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

حسینی در ادامه تصریح کرد: پیش از این برای توسعه بافت‌های فرسوده کشور، بسته تشویقی ۱۹ بندی مصوب شده بود که این امر نقش اثرگذاری در ارتقای توانمندی های محلات هدف بازآفرینی شهری داشته است.