شناسهٔ خبر: 173605 - سرویس استان‌ها

۱۵ نقطه پرحادثه در خوزستان رفع شده است

نقاط پرحادثه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: طی یک سال گذشته ۱۵ نقطه پرحادثه در استان رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۱۹ نقطه پرحادثه در استان شناسایی، مصوب و برنامه ریزی شده اند که از این تعداد ۱۵ نقطه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال رفع شد.

وی افزود: در راستای ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده ای، رفع ۴ نقطه پرحادثه در سطح محورهای استان در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به خط کشی ۲۵۶۰ کیلومتر خط کشی از محورهای استان از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: همچنین در این مدت احداث ۱۵.۵ کیلومتر نیوجرسی، ارتقاء ۱۵.۴ کیلومتر گاردریل، احداث ۳۰.۵کیلومتر روشنایی، نصب ۳۳ هزار و ۴۰۰ عدد بازتاب ایمنی، نصب ۱۶۰۸۰ تابلو علائم، و ۴۷۰ متر مربع تابلو اطلاعات در طول محورهای استان اجرایی شد.

جولانژاد یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۷ کیلومتر عملیات بهسازی در طول محورهای استان اجرا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اجرای ۱۳۷ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای سطح استان در بازه زمانی یاد شده افزود: در این مدت ۱۵۰ کیلومتر لکه گیری و درزگیری، ۵۰ کیلومتر آسفالت حفاظتی اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از احداث ۴۰ کیلومتر راه روستایی در مدت یاد شده با اعتباری بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: علاوه بر این، از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ دستگاه ابنیه فنی در استان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال احداث و تعمیر شدند.

جولانژاد افزود: در این راستا ۱۹ دستگاه ابنیه فنی در استان احداث و ۴۶ دستگاه نیز تعمیر شده که اجرای این عملیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۲ درصدی را نشان می دهد.

وی یادآور شد: در بازه زمانی یاد شده با اعتباری بالغ بر ۲۱۵.۵ میلیارد ریال، تعداد ۱۲ دستگاه ماشین آلات استان بازسازی و ۲۵ دستگاه دیگر نیز راه اندازی شدند.