شناسهٔ خبر: 173634 - سرویس استان‌ها

پرچم اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بر فراز قله دماوند به اهتزاز درآمد

سیستان جمعی از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با صعود به قله پنج هزار و ۶۱۰ متری دماوند پرچم این اداره کل را در فراز بام ایران به اهتزاز درآوردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، آقایان حامد ریگی، محسن محسنی تبار و اسماعیل شهنوازی از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان به همراه یک تیم کوهنوردی از استان هم‌زمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی و هفته دولت با صعود به قله ۵۶۱۰ متری دماوند پرچم این اداره کل را در فراز بام ایران به اهتزاز درآوردند.

گفتنی است این اقدام در راستای اشاعه فرهنگ ورزش و سلامتی در دستور کار قرار گرفت به طوری که شرکت‌کنندگان در آن با رعایت اصول ایمنی بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای موفق به فتح این قله شدند.

قله دماوند با ارتفاع ۵ هزار و ۶۱۰ متر یکی از افتخارات طبیعی ایران به شمار می‌رود که به عنوان مرتفع‌ترین کوه ایران و مرتفع‌ترین کوه آتشفشانی قاره آسیا و خاورمیانه شناخته می‌شود.

این قله مرتفع برای ایرانیان نمادی از شکوه، عظمت، استقامت و پایداری و تاریخ کشور است، هر کجا نامی از ایران باشد، قله سر به فلک کشیده دماوند می‌درخشد و به عنوان دوازدهمین قله مرتفع دنیا شناخته شده است.

وجود آبشارهای یخ زده به ارتفاع هفت متر، یخچال‌های طبیعی، چشمه‌های آب گرم گوگردی، گونه زیادی از گیاهان، وجود جانورانی همچون روباه، شغال، گرگ، قوچ، میش، گراز، خرگوش و پرندگانی همچون عقاب طلایی، کبک، تیهو، جغد و بلدرچین بر جذابیت‌های این کوه سر به فلک کشیده خاورمیانه افزوده است.