شناسهٔ خبر: 173639 - سرویس استان‌ها

۴۵ هزار و ۹۳۵ تخلف سرعت در جاده‌های ایلام ثبت شد

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: در تیرماه سال جاری ۴۵ هزار و ۹۳۵ تخلف در جاده های این استان ثبت شده که بخش عمده آن مربوط به خودروهای شخصی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: تخلفات سرعت در محورهای استان، به‌ویژه در محور پر تردد اندیمشک-دهلران در تیرماه سال جاری افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: با توجه به تحلیل داده‌های ثبت شده توسط سامانه‌های نظارتی، بیش از 97 درصد تخلفات سرعت مربوط به خودروهای شخصی بوده که این موضوع نشان‌می‌دهد که فرهنگ رانندگی در برخی از رانندگان نیازمند اصلاح جدی است.

چشمه خاور همچنین به افزایش تردد خودروهای غیربومی در استان اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که در برخی از روزها، به‌ویژه در ایام تعطیل، شاهد افزایش چشمگیر تردد خودروهای با پلاک غیربومی هستیم که این موضوع می‌تواند یکی از عوامل مؤثر در افزایش تخلفات سرعت باشد.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد تخلفات سرعت مربوط به خودروهای شخصی بوده، افزود: در تیرماه سال جاری سیستم‌های نظارتی بیش از ۱۷۹ هزار خودرو را در استان شناسایی کرده‌اند که از این تعداد، بیش از ۱۵۴ خودرو شخصی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در پایان ادامه‌داد: ۹۲ درصد تخلفات مربوط به تجاوز بیشتر از سرعت مجاز تا ۳۰ کیلومتر بوده است.