شناسهٔ خبر: 173656 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

ابلاغ طرح تفصیلی ۳۹ شهر استان اصفهان

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح تفصیلی ۳۹ شهر استان اصفهان ابلاغ شده و تعداد ۶ طرح تفصیلی نیز آماده ابلاغ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح‌های تفصیلی شهرهای استان اظهار کرد: از ۱۱۴ شهرِ استان اصفهان، تعداد ۱۰۱ شهر مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی هستند.

وی افزود: در این استان هم‌اکنون طرح تفصیلی ۳۹ شهر ابلاغ شده که ۲۱ طرح آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: تعداد ۶ طرح تفصیلی آماده ابلاغ بوده و طرح تفصیلی ۱۱ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرایند قانونی ابلاغ آنها در حال انجام است.
 
وی بیان کرد: مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهرِ استان نیز پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ بوده همچنین طرح تفصیلی ۱۴ شهرِ دیگر در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی قرار دارند.
 
قاری‌قرآن در خصوص طرح‌های تفصیلی ابلاغ شده در سال‌های اخیر اظهار کرد: امسال تا کنون طرح تفصیلی شهرهای دستگر و دهق ابلاغ شده، در سال ۱۴۰۲ طرح تفصیلی ۶ شهر شامل (فرخی، کوهپایه، دهاقان، بافران، شهرضا، شاپورآپاد) و در سال ۱۴۰۱ طرح تفصیلی هفت شهر شامل (پیربکران، داران، سفیدشهر، رضوانشهر، گلشهر، گوگد و کاشان) ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است، طرح‌های توسعه فرا شهری طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه‌های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر استان اصفهان از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است گفت: از مهم‌ترین طرح‌های فرا شهری استان می‌توان به طرح جامع منطقه‌ای اصفهان در دهه ۶۰، طرح‌های جامع نواحی مرکزی، غرب، شمال شرق و جنوب استان اصفهان در دهه ۷۰ و ۸۰، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین استان در دهه ۹۰ اشاره کرد.