شناسهٔ خبر: 173660 - سرویس استان‌ها

در چهار ماهه ابتدای سال‌جاری انجام شد؛

رفع تصرف ۷.۶ هکتار اراضی ملی استان اصفهان با اجرای احکام قضایی

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: در چهار ماهه ابتدای سال‌جاری ۷.۶ هکتار اراضی ملی استان اصفهان با پیگیری حقوقی و اجرای احکام قضایی رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: اراضی تحت پوشش این یگان، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری، انجام و اراضی متعلق به بیت‌المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت‌المال بازگردانده می‌شود.
 
وی افزود: در این راستا با پیگیری‌های مستمر حقوقی توسط معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان، احکام قضائی قطعی له دولت اخذ و با همت عوامل یگان حفاظت اراضی استان، این احکام اجرایی و اقدامات لازم در رابطه با آن انجام شد.
 
فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: در چهار ماهه ابتدای سال جاری چهار حکم قطعی قضایی با تلاش و همت کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان و پشتیبانی عوامل انتظامی، اجرا و اقدامات لازم در این رابطه به عمل آمده است.
 
وی عنوان کرد: با اجرای این احکام قضایی، اراضی ملی در سطح استان اصفهان به مساحت ۷.۶ هکتار، رفع تصرف و از دست متصرفان خارج شد.

سرهنگ باقری با بیان اینکه تصرف اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به‌ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان رصد می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار می‌گیرد.