شناسهٔ خبر: 173661 - سرویس استان‌ها

در چهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ انجام شد؛

اخذ ۶۳۰ فقره سند تک برگ اراضی دولتی استان اصفهان

قاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی استان اصفهان، در چهارماهه ابتدای سال جاری ۶۳۰ فقره سند تک برگ اراضی دولتی استان اخذ و اسناد دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به اسناد تک برگ یکی از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است.  

وی افزود: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند، گفت: در این راستا امسال تا کنون با توجه به تلاش‌های به عمل آمده، ۶۳۰ فقره سند تک برگ برای اراضی ملی استان اصفهان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ و همچنین اسناد دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است.  

وی ادامه داد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد.  

قاری‌قرآن در خصوص دیگر اقدامات به عمل آمده در حوزه اراضی به اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم به مساحت افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اشاره و بیان کرد: در زمینه فراوری و مستعدسازی، صورت مجلس تفکیکی برای تعداد ۱۲۰ قطعه زمین و صورت مجلس تفکیکی در طبقات برای ۶۰ واحد در چهار ماهه ابتدای سال‌جاری اخذ شده است.