شناسهٔ خبر: 173665 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل اعلام کرد؛

رفع افتادگی ۲۵۳ کیلومتر از شانه راه شهرستان اردبیل

راه روستایی لندی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت: ۲۵۳ کیلومتر از افتادگی شانه راه این شهرستان در ۴ ماهه گذشته رفع و اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری اردبیل آذربایجان از اردبیل، بهرام خیاوی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در بازدید از محور اردبیل -خلخال با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته اصلاح و بازسازی ۷۲۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه توسط راهداران انجام شده گفت: راهداران بیش از ۱۶ هزار متر مربع عملیات لکه‌گیری و رفع چاله انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت حدود ۴ هزار متر مکعب از راه‌های شنی و شانه راه‌ها توسط راهداران شن ریزی شده تصریح کرد: در ۴ ماهه گذشته ۹۰۰ مترمکعب عملیات خاک‌برداری و اصلاح پیچ‌ها در این شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل اصلاح ۲۱ هزار متر از شیب شیروانی راه‌ها را در ۴ ماهه گذشته توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: در این مدت ۶ مورد رمپ‌های ورودی و خروجی ایمن سازی و ۲۹ عدد راه‌های دسترسی غیرمجاز نیز مسدود شده است.

خیاوی از تسطیح و رگلاژ حدود یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از حریم راه و جاده شنی در شهرستان اردبیل در ۴ ماهه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار متر از راه‌های آسفالته درزگیری شده است.

وی به خط کشی ۱۲۶ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل در ۴ ماهه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در مدت یاد شده جهت آگاهی دهی به رانندگان برای رعایت قوانین راهور در جاده ۸۲۶ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی، ۸۳۶ عدد تابلوهای الزامی راه‌ها و ۱۳۲ عدد سرعت‌کاه آسفالتی و مجازی در راه‌های شهرستان تهیه، تعمیر، اصلاح، رنگ آمیزی و نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل تنقیه و لایروبی ۹ دستگاه پل‌ها، زهکشی و دریواسیون ۲۰۰۰ مترمکعب پل‌های بزرگ، تعمیر ۱۵۹ شاخه گاردریل‌های آسیب دیده، رنگ آمیزی ۳۹۰ عدد پایه تابلو و علائم، رنگ آمیزی ۲۵ عدد پایه روشنایی و چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۴ ماهه گذشته برشمرد.

 خیاوی حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با ۲۸۰ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه تاکنون ۳۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و متوقف شده، ۹۰ مورد قلع و قمع و تخریب ساخت و ساز غیر مجاز با اخذ دستورات قضایی انجام، ۵۸ مورد تابلو های تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی و قلع و قمع، ۶۲ مورد توقف کار و اخطار به ساخت و ساز غیرمجاز و درختکاری صادر و ۵۴ مورد از حفاری غیرمجاز و درختکاری جلوگیری شده است.

وی همچنین از جابه‌جایی ۵۸۴ هزار تن کالا توسط ۳۴ شرکت حمل و نقل در شهرستان اردبیل در ۴ ماهه گذشته خبر داد و گفت: ۳۹ هزار و ۶۳۱ برگ بارنامه نیز در این شهرستان صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل افزود: ۲۸۱ هزار و ۹۲۷ نفر مسافر نیز توسط ۲۵ شرکت مسافربری در قالب ۴۲ هزار و ۵۶۴ سفر از شهرستان اردبیل به مقاصد مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.