شناسهٔ خبر: 173672 - سرویس هوایی

مهم‌ترین مصوبات ستاد اربعین فرودگاه آبادان اعلام شد

فرودگاه ابادان سرپرست فرودگاه آبادان با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، مهم‌ترین مصوبات ستاد اربعین این فرودگاه را برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، احسان الواری‌نژاد با اشاره به مهم‌ترین مصوبات ستاد اربعین فرودگاه آبادان گفت: خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به زائران، برپایی موکب در محوطه ترمینال فرودگاه، ساماندهی تاکسیرانی و بخش حمل و نقل، معرفی نرم‌افزار اطلاعات پرواز و ایجاد بستر از طریق QR Code، تهیه کتابچه اربعین شامل نقشه، توصیه‌های بهداشتی و اعلام شماره تلفن‌های ضروری کشور ایران و عراق و استقرار یک دستگاه اتوبوس در فرودگاه برای حمل و نقل زائران بین فرودگاه و مرز شلمچه، مهم‌ترین مصوبات ستاد اربعین این فرودگاه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه فرودگاه آبادان در ۲۰ کیلومتری مرز شلمچه، به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به زائران و هم‌وطنان عزیز در ایام اربعین است و به این خدمت افتخار می‌کند، ادامه‌داد: ستاد اربعین فرودگاه آبادان برای تسهیل تردد زائران، فضاسازی اربعین و نصب بنرهای مورد نیاز در ایام اربعین حسینی را از چند روز گذشته با تشکیل جلسات مستمر فعالیت خود آغاز کرده تا با تخصیص اعتبارات مورد نیاز این فرودگاه بتواند خدمات خود را همانند سال‌های گذشته به زائران اربعین در این ایام ارائه کند.

سرپرست فرودگاه آبادان یادآور شد: اکنون به‌طور متوسط روزانه ۳۰ پرواز به‌صورت رفت و برگشت در فرودگاه آبادان انجام‌می‌شود و تمام تلاش همکاران ما این است که در صورت افزایش پروازهای این فرودگاه در ایام اربعین حسینی، هیچ مشکلی برای خدمت رسانی به زائران عزیز کشورمان طبق مصوبات ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی وجود نداشته‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سالن چند منظوره ورزشی فرودگاه آبادان با تجهیز سیستم‌های خنک‌کننده و امکانات رفاهی، برای اسکان ضروری زائران آماده شده‌است تا عاشقان امام‌حسین(ع) بتوانند از این امکانات در فرودگاه آبادان در مواقع ضروری استفاده‌کنند.

سرپرست فرودگاه آبادان با بیان اینکه در این ایام، پاویون فرودگاه آبادان نیز برای استقبال و بدرقه مقامات لشکری و کشوری آماده شده‌است، گفت: با پست‌بانک نیز مکاتبات لازم انجام شده تا با استقرار باجه ارزی در فرودگاه آبادان، زائران به سهولت ارز مورد نیاز خود را در ترمینال فرودگاه دریافت کنند.

الواری‌نژاد تصریح‌کرد: طبق مصوبه ستاد اربعین فرودگاه آبادان، در ایام اربعین حسینی نیروهای آموزش‌دیده با کاورهای مشخصی در محوطه ترمینال برای ارائه خدمات مورد نیاز به زائران مستقر می‌شوند.

وی هرگونه خدمت‌رسانی به زائران و عاشقان اباعبدالله حسین(ع) را در فرودگاه آبادان مهم ارزیابی کرد و افزود: فرودگاه‌های کشور برای تسهیل تردد مردم در این ایام مسئولیت بزرگی برعهده دارند تا هم‌وطنان به سهولت بتوانند در مراسم اربعین حسینی در کربلا شرکت کنند.

شایان‌ذکر است که طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور، عملیات اربعین امسال از ۲۴ مردادماه سال جاری آغاز و تا ۹ شهریورماه به پایان می‌رسد.