شناسهٔ خبر: 173697 - سرویس استان‌ها

حذف نقطه حادثه خیز محور دهدشت –چرام در مراحل پایانی است

دهدشت- چرام مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حذف نقاط حادثه خیز محور ارتباطی دهدشت –چرام در مراحل پایانی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)، محمد راستا با اشاره به اینکه حذف نقاط حادث خیز در محور ارتباطی بین دو شهر دهدشت و چرام در مراحل پایانی است، گفت: این محور ترافیک نسبتاً سنگینی را تحمل می‌کند که رفع نقاط حادثه از ضروریات به نتیجه رسیدن این پروژه برای کاهش تصادفات است.

راستا عنوان کرد: تسریع حذف نقاط حادثه‌خیز این محور از اولویت‌های راه و شهرسازی بوده که هم اکنون در مراحل پایانی است.

وی خاطر نشان کرد: در محور دهشت به چرام تعریض و آسفالت مسیر جدید با هدف حذف نقاط حادثه خیز در حال اتمام است ولی جهت تکمیل این مهم به ایمن سازی محور نیز باید توجه ویژه شود.

راستا گفت: با توجه به تسریع روند عملیات اجرایی پروژه در بحث آسفالت پیش بینی می‌کنم تا چند روز آینده، آسفالت محور مذکور به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به ضرورت لایه دوم آسفالت این جاده تشریح کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک، اجرای لایه دوم آسفالت بعد از زیر بار ترافیک رفتن مسیر ضروری است.

وی تصریح کرد: ترافیک سنگین محور مذکور و حادثه خیز بودن قسمت‌هایی از این مسیر و عدم رعایت فرهنگ رانندگی و ناایمن بودن خودروها مجموعه عواملی هستند که باعث ایجاد اتفاقات تلخ در این محور ارتباطی شده بود که حذف نقاط حادثه خیز و ایمن سازی محور در دستور کار قرار گرفت.

راستا خاطر نشان کرد: لزوم ایمن سازی جاده بر کسی پوشیده نیست و وظیفه ذاتی دستگاه‌های دولتی است، ولی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص رعایت سرعت مجاز و عدم سبقت‌های غیر مجاز بخش انکار ناپذیر جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند جاده است.