شناسهٔ خبر: 173738 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری همدان خبر داد؛

تکمیل عملیات خط کشی محورهای شریانی همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از تکمیل عملیات خط کشی در محورهای همدان-تهران و همدان-کرمانشاه به طول ۵۰۰ کیلومتر در هر دو لاین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه بیشترین تردد وسایل نقلیه به خصوص در ایام اربعین حسینی از محورهای همدان-تهران و همدان-کرمانشاه انجام می شود، گفت: عملیات خط کشی محورهای فوق به طول ۵۰۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت که از ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز شده بود به اتمام رسید.

آهکی با بیان اینکه همچنان عملیات خط کشی در سایر محورهای شریانی،اصلی،فرعی و روستایی استان هم اکنون توسط ۴ اکیپ امانی و پیمانی در حال اجراست، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۱۳۰۰ کیلومتر خط کشی در محورهای همدان انجام شده است.

وی تصریح کرد: به منظور ارتقای ایمنی محورهای استان علاوه بر اجرای خط کشی، سیستم های روشنایی بویژه در محورهای منتهی به مرزهای سه گانه کشور نیز ساماندهی شده است و به طور مرتبط توسط ۳ اکیپ امانی کنترل و پایش می شوند تا درصورت بروز هرگونه مشکل سریعا وارد عمل شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان همدان در پایان گفت: ۱۵۰ کیلومتر سیستم روشنایی در سطح راه‌های استان وجود دارد که حدود ۹۵ درصد آنها تعمیر، ساماندهی و راه اندازی شده اند.