شناسهٔ خبر: 173752 - سرویس استان‌ها

۲۵۲ مصوبه در جلسات کارگروه امور زیربنایی استان اصفهان طی ۴ ماه امسال

کارگروه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در چهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد پنج نشست کارگروه امور زیربنایی در استان اصفهان برگزار شد که برآیند آن ۲۵۲ مصوبه بوده است.  

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: طبق آیین‌نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ۲۱ عضو ثابت کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست را مسئولانی همچون استاندار به‌عنوان رئیس، مدیرکل راه و شهرسازی استان به‌عنوان دبیر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رؤسای سازمان‌های برنامه‌ریزی و جهاد کشاورزی استان، مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حفاظت محیط زیست و... تشکیل می‌دهند.
 
وی افزود: همچنین این کارگروه اعضای متغیری همچون مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و ثبت احوال استان و... نیز دارد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: از سال ۱۴۰۲ تا کنون تعداد ۱۳ نشست کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست در استان اصفهان برگزار شده که پنج نشست آن مربوط به چهارماهه ابتدای سال جاری بوده است.
 
وی افزود: برآیند این جلسات در مجموع ۶۷۰ مصوبه بود که از این میزان سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۸ مورد و در چهارماهه ابتدای سال جاری تعداد ۲۵۲ مصوبه بوده است.

قاری قرآن با اشاره به اینکه وظایف متعدد و متنوعی بر عهده این کارگروه گذاشته شده است و در استان اصفهان با تشکیل گروه‌های کاری تخصصی این وظایف به عهده دستگاه‌های مرتبط است، گفت: از جمله این گروه‌های کاری؛ گروه کاری طرح‌های وابسته کشاورزی با دبیری سازمان جهاد کشاورزی، گروه کاری گردشگری با دبیری اداره کل میراث‌فرهنگی، گروه کاری صمت با دبیری اداره کل صنعت، معدن و تجارت است که موارد پس از بررسی در این گروه‌های کاری در گروه کاری تلفیق زیربنایی مطرح و سپس در کارگروه امور زیربنایی مطرح و در نهایت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح و به تصویب می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: نقش اداره کل راه و شهرسازی دبیری کارگروه و دبیر گروه کاری تلفیق زیربنایی است که علاوه بر اعلام نظرات تخصصی، بررسی موارد قابل طرح از حیث تکمیل مدارک و مستندات را عهده‌دار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: در چهارماهه ابتدای سال جاری تعداد ۱۰ نشست گروه کاری تلفیق زیربنایی برگزار شده که برآیند آن ۱۴۰ مصوبه بوده همچنین ۴ نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار شده که ۲۳۴ مصوبه داشته است.