شناسهٔ خبر: 173771 - سرویس استان‌ها

جاده‌های ایلام برای تسهیل تردد زوار با زیرساخت‌های ارتقا یافته آماده شد

پروژه های عمرانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام از تکمیل پروژه‌های گسترده زیرساختی استان برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: راه‌های ارتباطی استان به دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در برخی از ایام سال از راه‌های پرترافیک محسوب می‌شود که این امر اهمیت راه‌ها را افزایش داده و موقعیت خاصی را از نظر وضعیت حمل و نقل جاده‌ای پدید آورده است.

وی با اشاره به اهمیت بالای راه‌های ارتباطی استان در ایام اربعین به دلیل حجم بالای تردد زائران، اظهار کرد: با هدف ارتقای ایمنی و روان سازی ترافیک اقدامات گسترده از جمله روکش آسفالت بیش از ۱۵۰ کیلومتر و خط‌کشی ۱۹۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

چشمه خاور افزود: همچنین با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای بیش از ۳۶ کیلومتر نیوجرسی در راه‌های مواصلاتی استان نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه تابلو و علائم ایمنی با اعلام دستورات انتظامی، هشداری و هدایت مسیر به رانندگان، نقش به سزایی در ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح محورهای مواصلاتی استان دارد، عنوان کرد: در این راستا امسال بیش از ۲ هزار تابلو و علائم ایمنی در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۷۰۰ عدد از آنها در سطح راه‌های استان به منظور افزایش ایمنی راه‌ها نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در سطح راه‌های استان، گفت: همچنین سال گذشته ۱۶ نقطه پرحادثه در سطح جاده‌های استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که تاکنون ۶ نقطه از آنها حذف شده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته تا کنون ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین استان ایلام هزینه شده است.