شناسهٔ خبر: 173777 - سرویس استان‌ها

اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان شیروان در خراسان شمالی برگزار شد

اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان شیروان در خراسان شمالی برگزار شد عضو کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان خراسان شمالی از برگزاری اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان شیروان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان شیروان در محل فرمانداری شهرستان با حضور عیسی رحیم زاده، عضو و راهبر استانی املاک و مستغلات و به ریاست معاون عمرانی فرماندار و دیگر اعضا برگزار شد.
 
رحیم زاده در این جلسه ضمن تشریح و تبیین قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها و تاکید بر اهتمام ویژه همه دستگاه‌ها برای اجرای قانون گفت: تکلیفی که قانون گذار در جهت ساماندهی و آرامش بازار زمین و مسکن برای عوامل اجرایی و نظارتی ایجاد کرده است الزام قانونی داشته و عدم اجرای درست آن، تبعات زیادی خواهد داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام اتاق اصناف شهرستان شیروان در حال حاضر تعداد ۵۵۰ بنگاه مشاور املاک در سطح شهرستان شیروان فعالیت دارند که سال گذشته با همت اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان بنگاه‌های فاقد پروانه کسب جمع آوری شدند.
 
عضو کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مطابق با قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بهاء تنظیم قولنامه و مبایعه نامه در کلیه مشاورین املاک ممنوع است، گفت: مطابق با سال گذشته مشاورین املاک باید برای دریافت کد رهگیری رایگان به سامانه خود نویس (املاک و مستغلات) کشور مراجعه کرده و پس از تکمیل قرارداد در سامانه نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنند.
 
رحیم زاده با انتقاد از سهل انگاری و تعلل برخی از دستگاه‌ها در اجرای قانون و دستورالعمل‌ها افزود: دبیرخانه این اداره کل در جهت تبیین و تشریح قانون تاکنون ۵ جلسه وبیناری کشوری با حضور تمامی استان‌ها و دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور، را با دعوت از اتاق اصناف، اتحادیه مشاورین املاک، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و امور مالیاتی از تمام شهرستان‌های استان برگزار کرده است.
 
محمدی، معاون عمرانی فرمانداری شهرستان شیروان نیز در این جلسه با اشاره الزام قانون گذار مبنی بر اجرای درست و دقیق قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها گفت: پیگیری و برگزاری جلسات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان به صورت منظم و ماهانه در جهت هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط مورد انتظار است.
 
 محمدی افزود: بنا بر مصوبه ششمین جلسه شورای مسکن استان و با استناد به قانون سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مشاورین املاک با توجه به سامانه‌ای شدن فرایند تنظیم قرارداد و صدور کد رهگیری در سامانه خود نویس باید نسبت به دریافت شناسه یکتا و همچنین عقد قرارداد در بستر سامانه مذکور اقدام کنند.
 
 وی همچنین ابراز امیدواری کرد: در جهت سهولت و همچنین برنامه ریزی درست ضمن جمع آوری قولنامه‌های کاغذی دوره‌های تکمیلی و آموزشی برای مشاورین املاک شهرستان شیروان برگزار شود.