شناسهٔ خبر: 173793 - سرویس استان‌ها

پیشرفت ۸۰ درصدی محور کمربندی بابا میدان- یاسوج- سمیرم

یاسوج -بابامیدان - سمیرم مدیرکل راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی بزرگ راه بابامیدان- یاسوج- سمیرم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)، محمد راستا در حاشیه بازدید از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان بویراحمد گفت: این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر و در محدوده پلیس راه اصفهان تا پلیس راه شیراز است.

راستا با تاکید بر اینکه ۵ کیلومتر از این کمربندی تکمیل شد، افزود: جاده بابامیدان - یاسوج - اصفهان یکی از پرترافیک‌ترین راه‌های شریانی با میزان ترافیک بیش از ۲۰ هزار خودرو در روز است.

وی عنوان کرد: در اصطلاح فنی راه‌سازی وقتی عبور و مرور در یک محور به ۴ هزار خودرو برسد نیاز به احداث باند دوم است.

مدیرکل راه و شهرسازی در رابطه با تعداد ابنیه فنی این محور گفت: تعداد ابنیه فنی محور شامل ۳۶ دستگاه آبروی با دهانه کمتر از ۱۰ متر که ۳۴ دستگاه تمام شده و دو دستگاه در حال انجام است و یک دستگاه پل بزرگ با ۵ دهانه ۳۰ متری جمعاً به طول ۱۵۰ متر معروف به پل امامزاده مختار داریم که هم اکنون این پل در مراحل انجام مناقصه است.

راستا اظهار کرد: با توجه به اینکه در این محور به عنوان کریدور شمال به جنوب و برعکس، کلیه عملیات ترانزیتی استان ما و بقیه استان‌ها هم‌جوار صورت می‌گیرد چهار خط کردن آن از اهداف مهم پروژه است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای پروژه از مرداد ماه ۱۴۰۰ به مدت ۲۴ بوده است، افزود: مشکلاتی مانند کمبود اعتبار، وجود معارضین دولتی و شخصی و عدم امکان فعالیت اجرایی در فصول سرد دلیل تاخیر تحویل پروژه در موعد مقرر شد.