شناسهٔ خبر: 173803 - سرویس بنادر و دریانوردی

افزایش ۹۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش طی سال جاری/ ثبت بیش از ۴ هزار نفر- سفر دریایی

بارگیری کالا در بندر کیش ۷۴۴ TEU کانتینر در بندرجزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۲.۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی امامدادی مدیر اداره‌ بنادر و دریانوردی کیش اعلام کرد: از مجموع عملیات انجام شده در سطح بندر کیش ۴۲۷ هزار و ۴۸۲ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳۵ هزار و ۶۴۵ تن به مواد نفتی اختصاص دارد.

وی تعداد شناورهای ورودی به بندر تجاری کیش در این مدت را سه هزار و ۵۴۴ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۲۷۴ هزار فروند شناور بالای هزار تن و سه هزار و ۲۷۰ فروند از کشتی‌های پهلو گرفته در بندر تجاری کیش زیر هزار تن وزن داشته‌اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی را افزون بر ۴۲۲ هزار و ۱۸۸ تن اعلام کرد.

امامدادی از حجم صادرات ۳۱۵ هزار تن کالای غیرنفتی به خارج از کشور طی این مدت خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج هزار تن کالای غیرنفتی وارد جزیره کیش شد که این رقم نشانگر افزایش ۹ درصدی این بخش از عملیات بندری است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری دریایی و رونق تردد شناورها به بندر تجاری این جزیره اضافه کرد: در طی مدت یاد شده ۴۴۰ هزار و ۹۱۰ نفر - سفر جابه‌جایی مسافران در بنادر مسافری و چند منظوره این جزیره کیش ثبت رسید.