شناسهٔ خبر: 173818 - سرویس استان‌ها

پویش چشم به راهیم سفرهای اربعین در استان مرکزی کلید خورد

چشم به اربعین  اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از برگزاری پویش چشم به راهیم به مدت ۱۵ روز با هدف استقبال از زائران و ایجاد تسهیل در سفرهای اربعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به ابعاد مختلف فعالیت‌های این اداره کل در ایام اربعین گفت: برای ارائه خدمات حداکثری به کاربران جاده‌ای به‌ویژه زائران کربلای معلی که عابر جاده‌های استان هستند، همسو با مجموعه اقدامات تخصصی، برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت رویه آسفالتی راه‌ها، افزایش ضریب ایمنی و بخشندگی در شبکه راه‌های استان، ایجاد امنیت و رفاه بیشتر در صورت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، نظارت بر فعالیت صنوف وابسته از جمله شرکت‌های مسافربری و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی از جمله اقدامات شاخصی است که به طور ویژه در طول ایام اربعین و حتی پیش‌تر از آن شروع و عملیاتی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: همسو با اقدامات مذکور، فعالیت‌های فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد که مهم‌ترین آن برگزاری پویش چشم به راهیم به مدت ۱۵ روز، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی عمومی از فعالیت‌های سازمان از جمله آخرین وضعیت راه‌ها و نحوه جابه‌جایی زائران، تولید محتواهای مختلف آموزشی و فرهنگی در قالب‌های مختلف رسانه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت اصحاب رسانه و صدا و سیمای استان است.

به گفته جهانی پویش چشم به راهیم در استان مرکزی از ۲۰ مرداد ماه کار خود را شروع کرده و تا چهارم شهریورماه ادامه خواهد داد تا استقبال خوبی از زائرین عبوری از استان مرکزی به عمل آید.

وی محل اجرای این پویش را در کیلومتر ۲۲ محور اراک - سلفچگان واقع در مجتمع خدمات رفاهی بین راهی قزل پارک عنوان کرد و گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله مداحی، تعزیه، سرود، موسیقی زنده عاشورایی، پرده خوانی، عزاداری، توسعه فرهنگ اقامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی، مسابقات فرهنگی، توزیع بروشورهای فرهنگی و... در این پویش با بهره‌گیری از ظرفیت جامعه روحانیت و هنرمندان بومی استان انجام می‌شود و همچنین در کنار این اقدامات، آموزش‌های لازم به مسافرین و به‌ویژه زوار الحسین (ع) در خصوص ارتقای فرهنگ رانندگی ایمن ارائه می‌شود.