شناسهٔ خبر: 173836 - سرویس استان‌ها

یکصد و نهمین جلسه شورای مسکن استان مرکزی برگزار شد

یکصد و نهمین جلسه شورای مسکن استان مرکزی یکصد و نهمین جلسه شورای مسکن استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان مرکزی)، یک‌صد و نهمین جلسه شورای مسکن استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی استان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

عباس یوسف زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه این جلسه گفت: در شهرک شهید سلیمانی اراک خروج ۳۵۰ اتباع خارجی از ادامه فعالیت در عملیات ساخت و ساز به روند تکمیل پروژه آسیب زد و تحویل را با تاخیر مواجه کرده است.

یوسف‌زاده افزود: بخشی از مشکلات درباره وضعیت انشعاب تاسیسات در شهرک شهید سلیمانی اراک بود که تداخل کار موجب شد تا تاخیر شکل گیرد و انشعاب‌های شهرک تا آخر هفته تمام می‌شود.

وی بیان کرد: برای آسفالت معابر این شهرک، از شرکت خانه‌سازی کمک گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در شیوه ساخت به صورت، گروه‌سازی مسکن ۳۰ هزار پروژه پیش بینی شد که هشت هزار ۹۰۰ واحد انجام و چهار هزار واحد هم شهریور پیش بینی شده است.

یوسف‌زاده افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال تنخواه برای پروژه طرح اقدام ملی اراک اعتبار سال گذشته گرفته شد که از این ظرفیت برای تمام استان نیز در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: معضل هشت هزار واحدی اراک، عدم اتصال به شبکه بانکی بود که بعد از گذشت سه سال، اتصال انجام و پیمانکاران می‌توانند از منابع مالی تسهیلات برای تسریع در ساخت استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۶۰۰ واحد مسکونی در پروژه غدیر اراک پیش بینی شده که ۱۶ واحد آن آماده تحویل است.