شناسهٔ خبر: 173877 - سرویس استان‌ها

برپایی ۱۰ چادر اقامه نماز در مجتمع های خدماتی رفاهی استان همدان برای زائران اربعین

معین راد معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از برپایی ۱۰ چادر اقامه نماز در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان برای زائران اربعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، امیرمسعود معین راد معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن اشاره به برپایی ۱۰ چادر در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان برای زائران اربعین گفت: این اقدام به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی برای اقامه نماز انجام شده است.

معین راد  با بیان اینکه در سالهای گذشته با توجه به تعداد زیاد زائران، مجتمع های خدماتی رفاهی،  ظرفیت کافی برای زائران نداشت، افزود: این چادرها موقتی و به وسعت ۸۰ مترمربع، گنجایش ۱۰۰ نمازگزار را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تأکید کرد: در کنار این چادرها همچنین وضوخانه موقت سیار ایجاد شده است.

معین راد تصریح کرد: این چادرها در مسیر حرکت زائران از مجتمع های خدماتی رفاهی قبل اربعین ایجاد شده و سپس جمع آوری و در مسیر برگشت زائران قرار خواهد گرفت.

این مسئول در ادامه با اشاره به آمادگی ۴۳  مجتمع خدماتی رفاهی استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، افزود: ایجاد فضای مناسب و رعایت الزامات بهداشتی دو مقوله مهم در خدمات‌دهی به زائران حسینی است.

معین راد تأکید کرد: در بازدیدهای مستمر نظافت داخل نمازخانه‌ها و تجهیز آن‌ها به لوازم مورد نیاز و باز بودن مستمر آن‌ها در تمام ساعات شبانه‌روز، نظافت مستمر سرویس‌های بهداشتی، وضعیت رستوران، آشپزخانه، پارکینگ، ورودی و خروجی مجتمع‌ها مورد نظارت و بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: در چهارماهه نخست امسال ۸۰ بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان انجام شده است که با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین تعداد بازرسی ها افزایش می‌یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان  با تاکید براینکه در این بازدیدها با موارد تخلف برخورد خواهد شد، تصریح کرد: مسافران و رانندگان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و رعایت نشدن نکات بهداشتی از سوی مجتمع‌های خدماتی رفاهی موارد را از طریق سامانه‌های پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ و ۳۰۰۰۷۰۷۰ اعلام کنند.