شناسهٔ خبر: 173883 - سرویس استان‌ها

ثبت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان کرمان

ثبت حدود 3 ميليون و 200 هزار تردد وسايل نقليه جاده ای استان كرمان در تيرماه 1403 دستگاه‌های ترددشمار آنلاین جاده‌ای استان کرمان حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد بین استانی را در تیر ماه امسال ثبت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه ماه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در خصوص تردد روزانه بین استانی گفت: بیشینه مجموع تردد ورود و خروج به استان در تاریخ پنج شنبه ۷ تیرماه با حدود ۱۲۰ هزار تردد است که در این راستا به طور متوسط روزانه از ابتدای ماه حدود ۱۰۲ هزار وسیله نقلیه با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تردد داشتند که حدود ۲۷ درصد از مجموع این ترددها را وسایل نقلیه سنگین به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان اظهار کرد: دستگاه‌های ترددشمار آنلاین مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با ثبت روزانه حدود ۳۰ هزار تردد در محورهای ماهان – کرمان و مسیر هفت باغ علوی رفت و برگشت نشان می‌دهد این محور پرترددترین محور استان کرمان طی تیر ماه سال جاری بوده است که نسبت به مقایسه تردد روزانه مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

عبداللهی با بیان این مطلب که اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای تیرماه حدود ۹۱۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای برون شهری استان کرمان است، افزود: حدود ۷۹۰ هزار پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده و ترددها از مبدا مشاهده شده به ترتیب به مقاصد استان‌های تهران، هرمزگان، آذربایجان شرقی، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی، یزد، مازندران و سایر استان‌ها است.

وی تصریح کرد: ماندگاری وسایل نقلیه در تیرماه ۵۱ هزار وسیله نقلیه معادل ۲۴ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده که بین یک الی ۴ روز در استان کرمان اقامت داشتند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان مقاصد پلاک‌های مشاهده شده را ۴۴۰ هزار وسیله نقلیه عنوان کرد و گفت: استان‌های یزد، اصفهان، آذربایجان شرقی و هرمزگان بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها داشته‌اند.

دهقانی افزود: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در تیرماه حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در راه‌های حوزه استحفاظی استان کرمان با بیش از ۳۴۰ هزار انواع تخلف به ثبت رسیده است که بخش اعظم این تخلفات، تجاوز از سرعت مجاز، رانندگی با بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و حدود ۱۳۵۰ مرتبه تکرار تخلف ثبت شده است.

وی با اشاره به محورهای پر تخلف استان گفت: با استخراج اطلاعات از سامانه‌های ثبت تخلف جاده‌ای در مرکز مدیریت راه‌های استان به ترتیب محورهای راور-مشهد، باغین-کرمان، ماهان-بم، شهربابک به انار، مشهد- راور و....بیشترین تخلفات سرعت خودرو را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان مجموع کل تخلفات در استان را ۳۴۰ هزار تخلف اعلام کرد و گفت: این تخلفات به تفکیک ناوگان، در تیر ماه سال جاری حاکی است که عمده تخلفات بیشتر از ۹۰ درصد توسط وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود و ناوگان سنگین و نیمه سنگین به ترتیب کامیون‌های کشنده و اتوبوس‌ها با درصد خیلی کمتری در جایگاه بعدی قرار دارند.

دهقانی سامانه تلفنی، سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ را بهترین و آسان‌ترین راه برای دستیابی مردم به اطلاعات وضعیت راه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: شماره‌های تماس ۲۰۰۰۱۴۱ و ۱۰۰۰۱۴۱ نیز به عنوان سامانه پیامکی به صورت شبانه روزی در خدمت هم‌وطنان هستند.