شناسهٔ خبر: 173898 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری مطرح کرد؛

صدور بیش از ۹۶ هزار پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده در ۱۴۰۲

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: شتاب بخشی به نوسازی بناهای ناپایدار و سقف‌های لرزان در محدوده بافت‌های فرسوده از اهم فعالیت ما در سه سال گذشته بود و در سال گذشته ۹۶ هزار پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به چگونگی تعیین محدوده بافت‌های فرسوده در شهرها، گفت: بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای معماری و شهرسازی کشور، شهرداری‌ها محدوده‌هایی را به کمیسیون ماده ۵ استان معرفی می‌کنند که پس از تصویب در این کمیسیون به عنوان محدوده‌های بافت‌های فرسوده شهرها شناخته می‌شوند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان اینکه مشارکت ساکنین و مالکان بناهای ناپایدار با سازندگان ذی‌صلاح، توسعه‌گران و تسهیلگران حرفه‌ای به نوسازی بافت‌های فرسوده شتاب می‌بخشد، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با ارسال شماره کد پستی یا کد جام مندرج بر روی سند مالکیتشان به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۱۲ یا مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به وقوع ملک خود در محدوده بافت‌های فرسوده آگاهی پیدا کنند.

آیینی با تاکید بر این که رسانه ملی از ظرفیت بالای خبررسانی در حوزه بازآفرینی شهری برخوردار است، اظهار کرد: سازمان صدا و سیما در حوزه بازآفرینی شهری و مطالبه‌گری حق و حقوق مردم، سازندگان، توسعه‌گران و سرمایه‌گذاران می‌تواند میدان‌داری کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس بسته تشویقی ۱۹ بندی مصوبه شورای عالی و معماری کشور بیش از ۵۰ امتیاز برای ساکنان بافت‌های فرسوده جهت تسهیل شرایط نوسازی مسکن مشخص شده است و رسانه ملی می‌تواند شرایطی را فراهم کند که شهروندان از حق و حقوقشان آگاه شوند.

آیینی ضمن تقدیر از ۷۰۰ شهرداری و اعضای شوراهای اسلامی سراسر کشور که در حوزه بازآفرینی شهری نقش فعالی دارند، گفت: خوشبختانه با همکاری و همراهی بیش از ۷۰۰ شهرداری و شورای شهرهای سراسر کشور، بیش از ۹۶ هزار پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده و محلات کم‌برخوردار در سال گذشته صادر شد که این اقدام در تاریخ نوسازی کشور و یک رکورد تاریخی به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان سخنانش از زحمات و تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورای‌عالی معماری و شهرسازی که در حوزه بازآفرینی نقش تعیین کننده و فعالی داشتند، تقدیر و تشکر کرد.