شناسهٔ خبر: 173917 - سرویس استان‌ها

پویش چشم به راهیم؛ اقدامی موثر در راستای تسهیل سفر زائران اربعین در ایلام

مدیرکل راهداری ایلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از آغاز پویش چشم به راهیم در محورهای مواصلاتی استان و پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام )،سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام، اظهار داشت:  پویش چشم به راهیم با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی، افزایش ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی، ترویج فرهنگ عاشورا و اربعین در استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این پویش در راستای کمک به اجرای مطلوب و تسریع اهداف سازمان در خدمات‌رسانی به زائران اربعین است، اظهار داشت: به این منظور در استان ایلام ۲ ایستگاه پویش چشم به راهیم در پایانه مرزی شهید سلیمانی و محور پرتردد ایلام سرابله از ۲۲ مرداد تا ششم شهریور ماه اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام افزود: مهمترین اهداف این پویش عبارت از؛ کمک به اجرای مطلوب و تسریع اهداف سازمان در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی،افزایش ایمنی در سفرهای اربعین برای خودروهای شخصی و استفاده کنندگان از حمل‌ونقل عمومی،ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی،ارائه اطلاعات متناسب با پیاده‌روی اربعین در ایستگاه‌های منتخب است.

چشمه خاور با اشاره به اینکه با اجرای این پویش، شاهد ایمنی سفر و کاهش تصادفات خواهیم بود، گفت: ارتقای اطلاعات رانندگان و سرنشینان در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی و حفظ ارزش‌های دینی و..... از دیگر اهداف اجرای این پویش است.

وی عنوان کرد: در پویش چشم به راهیم اقدامات مختلفی از قبیل برپایی ایستگاه‌های خدمات‌رسانی در مسیرهای اصلی و پذیرایی از زائران، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی، ارائه اطلاعات ضروری رانندگان و سرنشینان در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در پایان تاکید کرد: امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم، بتوانیم سفری امن و معنوی را برای زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.