شناسهٔ خبر: 173933 - سرویس استان‌ها

در چهارماهه ابتدای سال جاری انجام شد؛

تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها با واگذاری ۴۴.۹ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان

علیرضا قاری قران / شورای مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در چهارماهه ابتدای سال جاری برای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها ۴۴.۹ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی، در استان اصفهان، اداره کل راه و شهرسازی متولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است به همین جهت نسبت به واگذاری اراضی واقع در محدوده عمل این اداره‌کل اعم از محدوده و حریم شهرها بر اساس کاربری‌های مرتبط در چارچوب آئین‌نامه‌های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران اقدام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در چهار ماهه ابتدای سال جاری ۴۴.۹ هکتار اراضی دولتی با کاربری‌های مختلف در سطح استان اصفهان برای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها واگذار شده است، گفت: از این میزان ۸.۷ هکتار با کاربری مسکونی و ۲۹ هکتار با کاربری صنعتی بوده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: دیگر واگذاری‌ها، ۲.۶ هکتار با کاربری خدماتی، ۳ هکتار با کاربری گردشگری و ۱.۴ هکتار نیز با کاربری‌های حمل و نقل و انبارداری، مختلط، درمانی بهداشتی، تجاری، تاسیسات شهری و اداری را شامل می‌شود.
 
وی با اشاره به واگذاری ۶۶ قطعه از اراضی تصرفی در چارچوب ضوابط قانونی، بیان کرد: با تلاش‌های به عمل آمده امسال در راستای حفظ و حراست از اراضی دولتی ۶۳۰ فقره سند تک برگ اخذ و اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است.

قاری قرآن گفت: در جهت تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان (خانواده معظم شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، آزادگان، و فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد)، اراضی مورد نیاز برای تعداد ۴۸ نفر از این عزیزان واگذار شد.