شناسهٔ خبر: 173942 - سرویس وزارتی

مشاور امور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد؛

مشاوران امور بانوان، بازوان و پیشران اجرایی در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه برای انجام مأموریت‌ها

ع مشاور امور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی گفت: مشاوران امور بانوان، بازوان و پیشران اجرایی در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و استان‌ها هستند که وظیفه دارند در راستای مأموریت‌ها و تکالیف ابلاغی در جهت احصای مطالبات به حق بانوان با ترسیم نقشه راه، طبق آن عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیده انسیه سیدجوادی مشاور امور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی در سیزدهمین نشست هم‌اندیشی، سیاست‌گذاری و راهبردی مشاوران بانوان دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، ضمن خرسندی و عرض تبریک و شادباش بابت مدال آوری بانوان قهرمان در میدان المپیک، گفت: باید با حمایت از این نخبگان ورزشی قدردان زحمات آنان باشیم و در جهت نخبه پروری و حفظ و نگهداشت آنان گامی موثر برداریم.

سیدجوادی ادامه داد: مشاوران امور بانوان، بازوان و پیشران اجرایی در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و استان‌ها هستند که وظیفه دارند در راستای مأموریت‌ها و تکالیف ابلاغی در جهت احصای مطالبات به حق بانوان با ترسیم نقشه راه، طبق آن عمل کنند.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی گفت: خدا را شاکریم شورای سیاست‌گذاری در کسب رتبه مطلوب از معاونت زنان ریاست جمهوری ما را یاری داد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت ارزیابی و انتصاب بانوان، خاطر نشان کرد: کمیته ارزیابی و انتصاب مشاور امور بانوان و خانواده باهدف شناسایی و ارزیابی توانمندی و شایستگی بانوانی که به عنوان مشاور معرفی شده‌اند، تشکیل شد و در همین راستا با نظر نخبگان و صاحب نظران شاخص‌هایی تعریف شده که باید بر اساس آن ارزیابی صورت بگیرد تا مشاور امور بانوان در راستای مطالبه‌گری و رفع مشکلات بانوان بکوشد.

سیدجوادی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر تخصص، فنی بودن و توانمندی زنان، خاطر نشان کرد: خوشبختانه شاهد عنایت ویژه رئیس جمهور به بانوان شایسته و پیشنهاد فرزانه صادق مالواجرد به عنوان وزیر دولت چهاردهم هستیم و این مهم برای جامعه زنان، مایه خرسندی و سرافرازی است.

همچنین با آماری که در خصوص نقش آفرینی بانوان در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارائه شد، وی از مدیر عامل این شرکت به جهت عنایت ویژه به حوزه بانوان و تحکیم بنیان خانواده تشکر و قدردانی کرد.

در پایان، مشاور امور بانوان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به گزارش عملکرد امور بانوان و خانواده این شرکت پرداخت.

همچنین در ادامه ضمن بررسی برنامه هفتم توسعه در حوزه بانوان و خانواده، مشاوران امور بانوان چالش‌ها و مشکلات بانوان در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه را در راستای این برنامه بیان کردند.

گفتنی است، سیزدهمین نشست هم‌اندیشی، سیاست‌گذاری و راهبردی مشاوران بانوان دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در روز دوشنبه مورخ ۲۲/۰۵/۱۴۰۳ در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حضور سیده انسیه سیدجوادی مشاور امور بانوان و خانواده، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و مشاوران امور بانوان و خانواده شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.