شناسهٔ خبر: 173960 - سرویس استان‌ها

ارتقای ایمنی در سطح راه‌های استان اصفهان

ارتقا ایمنی در سطح راه‌های استان اصفهان رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از ارتقای ایمنی در سطح راه‌های استان با استفاده از نصب تابلو، علایم و اجرای خط کشی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدحسن محمدزمانی، رئیس اداره ایمنی و حریم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح ایمنی تردد در جاده‌های استان تعداد ۱۰هزار تابلو و علائم ایمنی، ۷ هزار کیلومتر خط کشی و همچنین نزدیک به ۱۰ کیلومتر حفاظ بتنی نصب و اجرا شده است.

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه تابلو و علائم ایمنی برای آگاهی دادن به رانندگان مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۱۰ هزار عدد تابلو و علائم ایمنی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اولویت های موجود تابلوها در محورهای مختلف استان اصفهان نصب می شود، افزود: این اقدامات با هدف ارتقای ایمنی راه های استان و کاهش تصادفات در محورهای مختلف انجام می شود.

محمدزمانی یکی از مشکلات این حوزه را سرقت تابلو و علائم دانست و گفت: برای حل این مشکل جنس علائم و تابلوها از فلزی به کامپوزیت تغییر داده شده است.

رئیس اداره ایمنی و حریم با بیان اینکه این اقدام با همکاری با شرکت های دانش بنیان انجام شده است، اضافه کرد: کامپوزیت ظرفیت بهره‌برداری را برای سارقان ندارد و از جنس الیافی است که با چسب چسبانده شده‌است.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی خط کشی ۷ هزار کیلومتر در محورهای استان اصفهان خبر داد و افزود: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ها در سراسر محورهای مواصلاتی استان اصفهان بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال است.

محمدحسن محمدزمانی هدف از اجرای این پروژه را ارتقا ایمنی محورهای استان اصفهان عنوان کرد و گفت: خط کشی محورهای مواصلاتی استان اصفهان نقش مهمی در هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در شب با دید محدود دارند.

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: برنامه ریزی برای خط کشی محورهای استان اصفهان بر اساس ارزیابی ها و اولویت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: استان اصفهان با واقع شدن در مرکز کشور و با دارا بودن بیش از ۱۲ هزار کیلومتر راه یکی از استان های مهم ترانزیتی کشور به حساب می آید لذا ارتقای ایمنی تردد کاربران راه در اولویت این اداره کل قرار دارد.