شناسهٔ خبر: 173962 - سرویس هوایی

برنامه فرودگاه کرمانشاه برای ارائه خدمات به مسافران ۵۰ پرواز اربعین

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه با بیان این‌که عملیات پروازهای اربعین حسینی این فرودگاه با نظارت کمیته تسهیلات اربعین انجام می‌شود، گفت: نخستین پرواز از فرودگاه کرمانشاه به نجف ۲۸ مرداد ماه انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ مجتبی بیاتی اظهار کرد: در عملیات اربعین امسال بیش از ۵۰ پرواز از فرودگاه کرمانشاه به نجف انجام خواهد شد و تمام تلاش همکاران ما در این فرودگاه، تسهیل تردد زائران حسینی با ارائه خدمات مطلوب فرودگاهی است.

وی گفت: طبق برنامه اکنون فرودگاه کرمانشاه شاهد انجام بیش از ۵۰ پرواز هفتگی به مقصدهای تهران، مشهد، عسلویه و قشم است و در عملیات اربعین حسینی، بیش از ۵۰ پرواز دیگر به پروازهای این فرودگاه اضافه می‌شود.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به این‌که در این ایام پروازهای فرودگاه کرمانشاه به دو برابر افزایش پیدا می‌کند، توسعه اپرون فرودگاه برای پارک بیشتر هواپیما در دستور کار قرار گرفت و اکنون در محوطه فرودگاه کرمانشاه ظرفیت پارک هواپیما افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

بیاتی به آغاز و پایان عملیات اربعین حسینی در فرودگاه کرمانشاه اشاره کرد و افزود: پروازهای اربعین از فرودگاه کرمانشاه از روز ۲۸ مرداد ماه آغاز می‌شود و ۹ شهریورماه امسال به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: برپایی موکب پذیرایی از زائران و مسافران، ساماندهی حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های فرودگاه، آماده‌سازی پارکینگ فرودگاه کرمانشاه، نصب بنر، پرچم و خیمه، ارائه خدمات فرودگاهی مطلوب به زائران و فعالیت راهنمای زائران در ترمینال، از مهم‌ترین برنامه‌های فرودگاه کرمانشاه در این عملیات مهم است.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام تلاش همکاران ما در فرودگاه شهید اشرفی این است که در ایام اربعین حسینی امسال با ارائه خدمات فرودگاهی در خدمت زائران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشیم، زیرا خدمت به زائران عزیز، اجر عظیمی دارد که نباید از آن غافل باشیم.

شایان ذکر است؛ پروازهای اربعین حسینی در ۲۵ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام می‌شود و طبق برنامه مقرر، پروازهای اربعین از ۲۴ مردادماه در این فرودگاه‌ها آغاز می‌شود و ۹ شهریورماه به پایان خواهد رسید.