شناسهٔ خبر: 173994 - سرویس استان‌ها

پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصدی تونل شماره ۲ محور یاسوج - سی سخت

تونل سی سخت مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد از پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصدی پروژه تونل دوم سی سخت در محور یاسوج – سی سخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( کهگیلویه وبویراحمد)، محمد راستا  گفت: پروژه تونل دوم سی سخت  به طول۷۴۰ کیلومتر در راستای توسعه  محورهای ارتباطی استان و گره گشایی از نقاط حادثه خیز محور ارتباطی یاسوج - سی سخت به ویژه به دلیل گردشگر بودن منطقه و کاهش بار ترافیکی در تعطیلات در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این تونل ایمنی در مسیر برقرار شود.

وی افزود: محور یاسوج – سی سخت  یکی از مسیرهای شریانی اصلی استان  است که این تونل در راستای انتقال ترافیک و کاهش نقاط حادثه خیز ایفای نقش می‌کند.

راستا تصریح کرد: در مسیر تونل شماره دو در روزهای تعطیل و ایام گردشگری در طول سال شاهد حوادث رانندگی بودیم  که در حقیقت با آزار و اذیت مردم همراه بود به طوری که شهروندان در فصل زمستان به دلیل سردسیر بودن منطقه و بارش برف حتی بیش از ۲ ساعت در این محور در ترافیک می‌ماندند.

راستا با اشاره به روند عملیات اجرایی تونل شماره دو سی سخت گفت: طرح احداث تونل دوم به طول ۷۴۰ متر بوده که کامل حفاری شده است.