شناسهٔ خبر: 173999 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان عنوان کرد:

پیش‌بینی عزیمت ۱۲ هزار زائر خارجی از فرودگاه اهواز در اربعین امسال

سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه خوزستان مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در عملیات اربعین حسینی امسال ۱۲ هزار زائر خارجی از طریق فرودگاه شهید سلیمانی اهواز به عتبات عالیات عزیمت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛  سیدمهدی رزاز اظهار کرد: سال گذشته ۷ هزار نفر از اتباع خارجی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از طریق فرودگاه اهواز به عتبات عالیات عزیمت کردند اما امسال طبق برآوردهای انجام شده این تعداد به ۱۲ هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه اهواز گفت: به‌طور متوسط هر هفته ۵۰۰ نشست و برخاست در فرودگاه اهواز انجام می‌شود اما براساس آمار، در این ایام تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه شهید سلیمانی به بیش از ۵۲۰ پرواز افزایش می‌یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه فرودگاه اهواز از چند روز گذشته شاهد انجام پروازهای اربعین حسینی است، گفت: اکنون تعدادی از مسافران پروازهای برنامه‌ای فرودگاه اهواز به کشور عراق عزیمت می‌کنند. البته تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که در ایام اربعین امسال ۵۰ درصد مسافران هر پرواز برای عزیمت به عتبات عالیات به فرودگاه اهواز سفر می‌کنند.

رزاز اظهار کرد: در عملیات اربعین هر سال تعداد پروازهای تهران، مشهد، شیراز و اصفهان به فرودگاه اهواز بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز تعداد پروازهای اربعین به این فرودگاه تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

وی به اهمیت تسهیل پروازهای اربعین در فرودگاه اهواز اشاره کرد و گفت: تسهیل تردد زائران از این فرودگاه برای ما اهمیت به‌سزایی دارد و به‌ همین‌منظور تمام بخش‌های فرودگاه اهواز برای انجام پروازهای اربعین آماده شده و می‌توان گفت با نصب بنر، پرچم، آذین‌بندی و فضاسازی ویژه ماه محرم و صفر، فرودگاه اهواز اربعینی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان اظهار کرد: مقرر شده است که در این ایام دو موکب در فرودگاه اهواز مستقر شود که یکی از این موکب‌ها توسط ستاد اربعین استان خوزستان در محوطه فرودگاه اهواز فعال می‌شود و یک موکب دیگر نیز توسط فرودگاه اهواز از زائران عزیز پذیرایی خواهد کرد.

رزاز یادآورشد: مسجد معراج فرودگاه اهواز برای اسکان و اقامت زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) آماده شده است تا زائران و هموطنان در مواقع ضروری از این مسجد استفاده کنند.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان، وضعیت حمل و نقل زائران نیز در فرودگاه اهواز ساماندهی شده تا با نظارت بر نرخ‌ها، هموطنان در ایام اربعین حسینی مشکلی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی در این فرودگاه نداشته باشند.

شایان ذکر است؛ پروازهای اربعین حسینی در ۲۵ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام می‌شود و طبق برنامه پروازهای اربعین ۲۴ مردادماه در این فرودگاه‌ها آغاز می‌شود و ۹ شهریور ماه به پایان می‌رسد.