شناسهٔ خبر: 174056 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد و کاهش کیفیت هوا طی ۵ روز آینده در کشور

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش های رگباری در برخی از استان های شمالی کشور از وزش باد و کاهش کیفیت هوا طی ۵ روز آینده در کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در استان‌های مازندران و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. همچنین بعدازظهر امروز در خراسان شمالی، رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد و از پنجشنبه تا یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر از جمله خراسان‌شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی این شرایط تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در مناطق جنوبی کشور برای ۵ روز آینده بارش‌های رگباری ادامه دارد که شامل جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس است.

رفیعی از وزش باد شدید همراه با کاهش کیفیت هوا طی ۵ روز آینده در مناطقی از شمال‌شرق، شرق، جنوب، جنوب‌غرب، غرب و مرکز کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه از فردا تا اواسط هفته آینده کاهش دما در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی شده است توضیح داد: از فردا در استان‌های ساحلی خزر و از جمعه در نیمه شمالی کاهش دما پیش‌بینی شده است که این کاهش دما تا یکشنبه شامل تهران نیز می‌شود.

به گفته وی، آب‌های خزر فردا تا یکشنه و خلیج فارس جمعه و شنبه مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد است. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته دو درجه کاهش را نشان می‌دهد.