شناسهٔ خبر: 174058 - سرویس استان‌ها

عملکرد راه وشهرسازی هرمزگان در بخش جاده‌ای طی ۳۳ ماه تشریح شد؛

احداث ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی طی ۳۳ ماه در هرمزگان

مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: طی سه سال در بخش ‌جاده‌ای ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش ۲ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان، مجید سلحشور در پاسخ به این سوال که وضعیت هرمزگان در بحث بزرگراه‌ها چگونه است و چقدر عقب ماندگی داریم؟ توضیح داد: اساساً موضوع راه در وزارت راه و شهرسازی بر سه بخش تقسیم می‌شود که یک بخش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور متولی آن است و معاونت آن در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد همچنین نمایندگانی هم در استان‌ها دارند؛ بخش دوم مرتبط با راه‌های فرعی و روستایی است که برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده است؛ بخش دیگر هم ساخت راه‌های اصلی است که برعهده اداره کل راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه فعال‌ترین بخش ما با توجه به نیاز استان در حوزه راه روستایی بوده است که همکاران راهداری متولی آن بوده‌اند، گفت: در حوزه راه از ۲۸ پروژه راه‌سازی که شامل پروژه‌های راه‌سازی و ساختمان‌های عمومی می‌شود تعداد ۱۴ پروژه مربوط به راه‌سازی بوده و ۱۰۱ کیلومتر راه طی سه سال گذشته به ارزش ۲ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۵۶ کیلومتر راه در حوزه بزرگراه، ۴۱ کیلومتر راه اصلی به بهره‌برداری رسیده است. دو دهانه پل و راه‌های طرفین آن به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

سلحشور وضعیت پیشرفت کریدور جنوب کشور در هرمزگان را تشریح کرد: کل کریدور جنوب کشور یک هزار و ۸۵۰ کیلومتر است که ۸۳۵ کیلومتر آن در هرمزگان است؛ ۳۹۹ کیلومتر در غرب استان و ۴۳۸ کیلومتر در شرق استان قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پیشرفت کریدور جنوب کشور در غرب استان چشمگیر بوده است، اظهار کرد: ۲۶۲ کیلومتر راه ایجاد شده و تنها ۱۳۷ کیلومتر در غرب استان باقی مانده است. در شرق استان وضعیت متفاوت است و پیشرفت به کندی انجام شده و۳۳۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است.