شناسهٔ خبر: 174085 - سرویس مسکن و شهرسازی

در مکاتبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با استاندار هرمزگان؛

طرح مکان‌یابی و امکان‌سنجی شهر خلیج‌فارس به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان عودت شد

ببینید | برگزاری پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال 1403 دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار هرمزگان، مصوبه شورا را با موضوع طرح مکان‌یابی و امکان‌سنجی شهر جدید خلیج‌فارس ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با دوستی استاندار هرمزگان، مصوبه شورا را با موضوع طرح مکان یابی و امکان سنجی شهر جدید خلیج فارس ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، طرح مذکور به شورای برنامه ریزی و توسعه استان عودت داده شده است

در این مصوبه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۸ تیر ۱۴۰۳ "  طرح مکان‌یابی و امکان‌سنجی شهر جدید خلیج‌فارس " را پیرو مصوبه مورخ ۸ مهر ۱۴۰۲ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان مورد بررسی قرارداد. با توجه به تصمیمات متخذه در جلسه مورخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان طرح مذکور را جهت بررسی مجدد به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارجاع نمود.

کمیته فنی شماره پنج موظف است متعاقب اخذ مصوبه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان طرح مذکور با عنایت به ملاحظات مطروحه در جلسه شورای‌عالی در راستای مصوبات و احکام فرادستی ملاک عمل مورد بررسی قرار داده و نتیجه را جهت اتخاذ تصمیم نهایی به شورای‌عالی ارایه دهد.