شناسهٔ خبر: 174100 - سرویس استان‌ها

بیش از دو هزار زائر از گلستان به مرز مهران اعزام شدند

گلستان رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: با شروع طرح جابه جایی زائرین اربعین حسینی از ۱۶ مردادماه جاری تاکنون دوهزار و ۳۶ زائر از استان به مرز مهران اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، محمد شهری با اشاره به اعزام بیش از یک هزار گلستانی به مرز مهران، اظهار داشت: این زوار طی ۱۲۵ سفر یا همان سرویس اتوبوسی به مرز مهران رفتند. به گفته وی، در همین مدت ۶۲۴ زائر نیز با ۱۷ سرویس اتوبوسی از عتبات عالیات به استان بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ دستگاه ناوگان عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری برای جابه جایی زائرین اربعین در نظر گرفته شده، افزود: در صورت نیاز برای پاسخگویی به تقاضاهای مردمی از ظرفیت دستگاه‌های مختلف و تاکسی‌های اینترنتی نیز استفاده خواهد شد.

شهری ادامه داد: باتوجه به بهبود زیرساخت‌های پایانه مهران پیش بینی می‌شود امسال میزان تردد زائرین از این پایانه افزایش داشته باشد.

وی گفت: طبق آمار سامانه سماح سازمان حج و زیارت استان تاکنون۳۲ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده و بیش از۴۰ درصد آنها متقاضی اعزام به پایانه‌های مرزی با حمل و نقل عمومی هستند.